اجرای طرح بشری ویژه آموزگاران پایه سوم مناطق 9 و 11 شهر تهران + صوت
کد خبر: 4184482
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
موسوی خبر داد:

اجرای طرح بشری ویژه آموزگاران پایه سوم مناطق 9 و 11 شهر تهران + صوت

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران از اجرای دوره‌های آموزش طرح نوین قرآن کریم «بشری» به صورت آزمایشی ویژه آموزگاران پایه سوم مناطق 9 و 12 شهر تهران خبر داد.

سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران

سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از طرح‌هایی که به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، روخوانی، روان‌خوانی و صحیح‌خوانی قرآن کمک می‌کند، این است که معلمان و همکاران فرهنگی شیوه‌های آموزش قرآن را به خوبی بدانند.

وی ادامه داد: یکی از نکات کمک‌کننده به دانش‌آموزان در زمینه فراگیری صحیح و روان قرآن، تخصص معلم و توانمند معلم است، البته در این زمینه نمی‌توان از اهتمام به ترجمه، مفاهیم، تفسیر و پیام آیات غفلت کرد و اهتمام به این امر در جای خود محفوظ است.

موسوی با اشاره به اینکه در این زمینه اولویت ما آموزش آموزگاران پایه سوم ابتدایی است، بیان کرد: طرح بشری با محوریت آموزش طرح نوین قرآن کریم با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در سطح شهر تهران در حال اجراست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه طرح فوق به صورت آزمایشی از دو منطقه 9 و 12 شهر تهران آغاز شده است، تصریح کرد: آموزگاران پایه سوم ابتدایی از 72 ساعت دوره آموزشی و 36 ساعت به صورت توانمندسازی و توانمندافزایی (حضوری) و 36 ساعت نیز به صورت غیر حضوری محتوا در اختیار آموزگاران قرار می‌گیرد.

کد

موسوی با اشاره به اینکه در انتها نیز به آموزگاران گواهینامه اعطا می‌شود، بیان کرد: هدف از اجرای طرح بشری توانمندسازی آموزگاران و آشنایی با شیوه‌های صحیح آموزش قرآن و بکارگیری آن در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح نهضت جدید در زمینه آموزش قرآن در مدارس رخ می‌دهد، تصریح کرد: این طرح در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سایر اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری درباره آموزش و پرورش و سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور است که طی تفاهم‌نامه با معاونت قرآن و عترت ارشاد در حال انجام است.

موسوی پیش‌بینی کرد تا پایان سال 1402 اجرای این طرح آزمایشی در مناطق 9 و 12 به اتمام می‌رسد، گفت: اجرای این طرح فشرده و کوتاه‌مدت نیست، بنابراین در سال 1403 نیز اجرای این طرح را با قوت دنبال خواهیم کرد تا آموزگاران پایه سوم ابتدایی از آموزش‌های لازم و تخصصی برای تعلیم به دانش‌آموزان بهره‌مند شوند.

وی گفت: از استادان بنام کشوری طی تعامل وزارت ارشاد و آموزش و پرورش برای آموزش آموزگاران استفاده می‌شود. محتوا براساس استانداردهای آموزش قرآن از سوی معاونت قرآن و عترت ارشاد تهیه می‌شود و اجرا با آموزش و پرورش تهران است.

سمیرا انصاری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha