برپایی آزمون تربیت مدرس آموزش خانواده / مهلت ثبت‌نام تا ۳۰ تیر ماه
کد خبر: 1428882
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
ثقفی خبر داد:

برپایی آزمون تربیت مدرس آموزش خانواده / مهلت ثبت‌نام تا ۳۰ تیر ماه

گروه جامعه: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از برپایی آزمون تربیت مدرس آموزش خانواده در روز ۱۷ مردادماه سال جاری، خبر داد.

مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برپایی آزمون تربیت مدرس آموزش خانواده خبر داد و گفت: با توجه به نقش و اهمیت خانواده در زمینه تعلیم و تربیت فرزندان  به افراد متخصص برای ارائه آموزش‌های لازم به والدین در مدارس نیازداریم.

وی ادامه داد: در این راستا جهت تأمین و تربیت مدرس آموزش خانواده مورد نیاز مناطق شهر تهران، سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده  به ثبت‌نام داوطلبان از میان فرهنگیان شهر تهران اقدام کرده است.

ثقفی استخدام رسمی در وزارت آموزش و پرورش یا اعضای هیئت علمی رسمی یا پیمانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل حوزوی، داشتن حداقل 30 سال سن، متأهل بودن، برخورداری از سلامت جسم و روان و قدرت بیان و دارا بودن حسن شهرت و صلاحیت اجتماعی را از جمله شرایط ثبت نام داوطلبان برشمرد.

ثقفی مواد امتحانی آزمون تربیت مدرس خانواده را تحکیم و بنیان خانواده از دیدگاه اسلام، روان‌شناسی، اصول تربیت، رفتارهای تربیتی در کودکان و نوجوانان و خانواده متعادل معرفی کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران زمان برگزاری آزمون را ساعت 10 روز 17 مردادماه سال جاری، به طور همزمان در سراسر کشور اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این آزمون تا پایان وقت اداری 30 تیرماه جاری، فرصت دارند.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: پس از برگزاری آزمون و تأیید صلاحیت افراد، مدرسان خانواده به مناطق آموزش و پرورش معرفی می‌شوند و مدارس به جز این افراد نباید از استادان دیگری برای جلسات آموزش خانواده بهره گیرند.

captcha