طرح «تهران، شهر نماز» به منطقه 9 رسید
کد خبر: 4137681
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

طرح «تهران، شهر نماز» به منطقه 9 رسید

طرح «تهران، شهر نماز» 10 اردیبهشت‌ در آموزش و پرورش منطقه 9 تهران برگزار شد.

طرح «تهران، شهر نماز» به منطقه 9 رسیدبه گزارش ایکنا، در راستای اجرای طرح «تهران، شهر نماز» به منظور احیای سنت آموزش نماز شیرین به کودکان شهر خود و دعوت خوش کودکان اول ابتدایی، این طرح ویژه مربیان پایه اول ابتدایی از سوی کانون فجر آموزش و پرورش منطقه 9 برگزار شد.

بنابر گفته مهدی فاضلی، کارشناس تکنولوژی آموزشی و ارشد روان‌شناسی دارنده رتبه اول جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن و نماز به کودکان و مدرس این دوره «انجام بازی‌های یک‌دقیقه‌ای با محوریت نماز چون لیوان‌های آموزش نماز، مسابقات حافظه کلامی، پازل تصویری و معما، نماز با آدم‌های دوست‌داشتنی و ... از راه‌ها و تکنیک‌های جذب کودکان به نماز است که طی این همایش به آموزگاران آموزش داده می‌شود».

وی افزود: چراکه تجربه نشان داده است زمینه جذب و علاقه‌مندی کودکان به نماز با بازی، شعر، قصه و شادی بیشتر فراهم است که در این زمینه باید والدین در خانه و مربیان و معلمان در مدرسه با حوصله اهتمام لازم را داشته باشند.

بنابر این گزارش، دمیرچلی از مربیان‌ شرکت‌کننده در این همایش گفت: آموزش روش‌های نو دراین قبیل همایش‌ها ما را با شیوه‌های جذب کودک به نماز و قرآن آشناتر می‌کند. برگزاری این دوره‌ها برای آموزگاران و معلمان لازم و ضروری است و امیدواریم به صورت مرتب و منظم این دوره‌ها برای بازآموزی و توانمندسازی معلمان برگزار شود. به ویژه اینکه اهدای کردن کتاب و بسته‌های آموزشی به مربیان موجب می‌شود تا معلمان با استفاده از این ابزارهای آموزشی، بتوانند به صورت مطلوب‌تر طرح شهر نماز را برای دانش‌آموزان اجرا کنند.

یادآور می‌شود، طرح «تهران، شهر نماز» در منطقه 9 با مشارکت بیش از 3 هزار مربی و معلم کودک برگزار شد که در پایان این همایش ۳۵۰ کتاب (برابر سهمیه) به مربیان و۲۵ مرکز متقاضی طرح به همراه ۱۵ بسته پوسترهای کلید بهشت با هدف زیباسازی نمازخانه‌های مدارس اهدا شد.

همچنین در راستای اجرای طرح «تهران، شهر نماز» ، بومهن، امروز، 11 اردیبهشت‌ماه میزبان این طرح است و این طرح چهارشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در کهریزک و پنجشنبه، 14 اردیبهشت‌ماه در رباط‌کریم اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha