دستورالعمل دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کرمانشاه تشریح شد
کد خبر: 4148612
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

دستورالعمل دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کرمانشاه تشریح شد

در نشست برگزاری «طرح بشری» دستورالعمل دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم که ۱۲ تا ۱۷ تیرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود، با حضور مسئولان و مدیران قرآنی استان تشریح شد.

طرح بشری

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، نشست برگزاری «طرح بشری» ظهر امروز ۲۸ خردادماه در محل سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با حضور مدیران و مسئولان قرآنی استان برگزار شد. در این نشست دستورالعمل دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن و چگونگی برگزاری طرح تشریح شد.

در ابتدای این نشست محسن کرمیان، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد زمینه برای گسترش بهترین روش‌های آموزش قرآن در کشور است که به منظور پرورش نسل قرآنی است.

وی تربیت مربیان فرهیخته و مجرب را مهم‌ترین امور برای تسریع در نیل به هدف والای یاد شده دانست و افزود: طرح قرآنی بشری از روش‌های برتر در عرصه آموزش قرآن کریم است و تربیت و آموزش معلم و مربی که به این شیوه تسلط کافی داشته باشد، می‌تواند گام مؤثری در این عرصه باشد.

کرمیان با اشاره به کلیات اجرای دوره، گفت: این دوره به صورت ملی برگزار می‌شود و هماهنگی و نظارت بر اجرای آن بر عهده ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: در استان کرمانشاه مجری طرح «مؤسسه قرآنی نوای جنت» است.

وی به کلیات طرح نیز اشاره کرد و افزود: این طرح با بهره‌گیری از روش آموزش قرآن در مکتب پیامبر اکرم(ص) که روش آموزش سمعی است قرآن را به مخاطب آموزش می‌دهد که یکی از ویژگی‌های طرح کاملاً عمومی و فراگیر بودن آن است.

کرمیان در پایان با اشاره به فراخوان و ثبت‌نام دوره، گفت: متقاضیان در استان کرمانشاه با مراجعه به درگاه اینترنتی سامانه جامع امور قرآنی حمد به آدرس www.qia.ir به‌منظور ثبت‌نام در دوره اقدام کنند همچنین پوستر «طرح بشری» طی روز‌های آینده در کرمانشاه رونمایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha