ا‌‌مروز آموزش پرورش و احکام دینی در کنار هم نیستند
کد خبر: 3706101
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

ا‌‌مروز آموزش پرورش و احکام دینی در کنار هم نیستند

گروه جامعه ــ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش ما در یک نقطه و احکام دینی ما در نقطه دیگری است و این دو کنار هم نیستند، اظهار کرد: مدارس معارف به شکلی است که هم مسایل روز آموزش و پرورش و هم مسائل دینی در آن مطرح می‌شود و می‌توانند الگویی برای سایر مدارس در برخی مسایل باشند و به آموزش و پرورش اسلامی برای تربیت نیروهای توانمند کمک کنند.

 ‌‌آموزش پرورش و احکام دینی در کنار هم نیستند/ مدارس معارفی الگو باشند

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ عباسعلی باقری‌، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در همایش به سوی تعالی که در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح برگزار شد با اشاره به اینکه نسبت به مدارس معارف اسلامی انتظارات زیادی وجود دارد، گفت: تصور می‌شود این مدارس مسئولیت‌های مهمی را باید انجام دهند؛ لذا انتظار داریم این مدارس 2 وظیفه و مسئولیت مهمی را که بر عهده آنها گذاشته شده است را همانطور که انجام می‌دهند با قدرت و قوت خود ادامه دهند.

وی افزود: اولین وظیفه این مدارس تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی و افرادی است که کشور به آنها نیاز دارد. وظیفه‌ای که انجام داده و متصور هستیم که انجام می‌دهد. تربیت انسانی ست که جز کارهای بسیار مهم و دشوار است تا جایی که خداوند در قران کریم و در سوره طه از قول حضرت موسی(ع) می‌فرماید که به مشرکان بگو پرودگار من ان خدایی است که بر هر چیزی خلفت مخصوص خودش را دارد و هیچ‌چیز در این دنیا شبیه به چیز دیگری نیست و با هم متفاوت هستند و واین ویژگی‌ها از خصوصیات ظاری تا شخصیت و ادامه دارد.

باقری ادامه داد: بر اساس این آیه قرآن خلقت و هدایت هر فرد مخصوص خودش است و معلم نیز باید در این حوزه بر اساس خصوصیات هر فردی آن را هدایت کند و برای هر دانش‌اموز نسخه مخصوص خودش را داشته باشد. کشور به انسان‌ها و افراد متدین نیاز دارد و اگر ۱۳ میلیون دانش‌آموز داریم‌، هرکدام تربیت خاص خود را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی در طراز جمهوری اسلامی گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی وظیفه تربیت افراد را در طراز جمهوری اسلامی دارند کار آنان دشوارتر است. مدارس معارف الگو هستند و باید برای سایر مدارس هم الگو باشند. هرچند تعداد دانش‌آموزان و مدارس معارف اندک است اما الگو هستند و امیدواریم ‌ با همت همدیگر مدارس گسترش پیدا کنند.

باقری با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش ما در یک نقطه و احکام دینی ما در نقطه دیگری است و این دو کنار هم نیستند، اظهار کرد: اما مدارس معارف به شکلی است که هم مسایل روز آموزش و پرورش و هم مسائل دینی در آن مطرح می‌شود. ‌افراد اسلام‌شناس ‌در این مدارس حضور دارند و معضلات را می‌شناسند و هم از فقها می‌توانند برای حل آن کمک گیرند.

وی تصریح کرد: ما در تربیت اسلامی به دلیل اینکه از علما فاصله گرفته‌ایم کار خودمان را می‌کنیم و این یک اشکال بزرگ است. مدارس علوم و معارف اسلامی می‌توانند الگویی برای سایر مدارس در برخی مسایل باشند و به آموزش و پرورش اسلامی برای تربیت نیروهای توانمند کمک و بتوانیم الگوهای مناسبی را ایجاد کنیم.

 انتهای پیام

captcha