حضور بیش از ۲ هزار آموزگار کرمانی در طرح «نذر خدمت جهادی»
کد خبر: 4027931
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

حضور بیش از ۲ هزار آموزگار کرمانی در طرح «نذر خدمت جهادی»

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از نذر خدمت جهادی ۲ هزار و ۵۶۰ آموزگار بالای ۲۰ سال کار در مدارس ابتدایی استان خبر داد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: طرح نذر خدمت جهادی در حاشیه بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدرسه پسرانه دوره اول ابتدایی معلم کرمان در استان و کشور کلید خورد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون خدمات کشوری معلمان با سابقه بالای ۲۰ سال کار باید فقط ۲۰ ساعت خدمت کنند اما دو هزار و 560 نفر از مجموع حدود 4 هزار نفر از آموزگاران مدارس ابتدایی استان که مشمول تقلیل ساعت کاری بوده‌اند، با توجه به کمبود نیروی انسانی در راستای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان به صورت تمام وقت و خیر خواهانه در کلاس‌های درس خود حضور یافتند.

رضایی با بیان اینکه صرفه‌جویی در نیروی انسانی مهمترین صرفه‌جویی در آموزش و پرورش است، بیان کرد: با اقدام خیرخواهانه این آموزگاران ماهیانه ۴۰ هزار و ۹۶۰ ساعت اضافه تدریس معادل خدمت ماهیانه 427 نفر آموزگار در استان صرفه جویی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از اقدام خیرخواهانه این همکاران فرهنگی گفت: این آموزگاران خیر، زمینه صرفه‌جویی ماهیانه بیش از ۸۵۰ میلیون تومان را در آموزش و پرورش استان فراهم کردند.

انتهای پیام
captcha