بیکاری استان اردبیل با داشتن ظرفیت‌های متعدد همخوانی ندارد
کد خبر: 4007203
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
رئیس‌جمهور در اردبیل:

بیکاری استان اردبیل با داشتن ظرفیت‌های متعدد همخوانی ندارد

رئیس‌جمهور، گفت: اردبیل با داشتن ظرفیت‌های بسیار، متأسفانه با مشکلاتی همچون بیکاری و عدم دسترسی به برخی امکانات و زیرساخت‌ها روبه‌رو است که مردم را گلایه‌مند کرده است.

رضازاده// بیکاری استان اردبیل با داشتن ظرفیت‌های متعدد همخوانی نداردبه گزارش ایکنا از از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، 30 مهرماه، در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: اردبیل با داشتن ظرفیت‌های بسیار، اما متأسفانه با مشکلاتی همچون بیکاری و عدم دسترسی به برخی امکانات و زیرساخت‌ها روبه‌رو است که مردم را گلایه‌مند کرده است.

وی بیان کرد:طرح‌های اولویت‌دار برای تکمیل و راه‌اندازی قبل از ورود به استان، در دستور کار قرار گرفت و ما تلاش خواهیم کرد تا همه مصوبات سفر را تا پایان امسال عملیاتی کنیم.

رئیس‌جمهور، گفت: به هیچ وجه طرح جدید و پروژه نوعی را در استان آغاز نکردیم بلکه تلاشمان بر این است تا با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام رنج و درد مردم را در این استان کاهش داده و اسباب شادی و خرسندی آنها را مهیا کنیم.

وی افزود: بایستی تمام مسئولان هم و غم خود را بر اشتغال، افزایش تولید و تأمین زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران قرار دهند تا ارزش افزوده بیشتری را در حوزه‌های مختلف شاهد باشیم.

رئیس‌جمهور، ادامه داد: اجرای طرح‌های نیمه‌تمام آبیاری در کشت و صنعت مغان اسباب خسارت زیادی را فراهم کرده که می‌توان با  زمانبندی مشخص می‌توان طرح‌های توسعه‌ای را در این حوزه به سرانجام رساند.

رئیس دولت سیزدهم، گفت: وضعیت جاده‌های مواصلاتی استان و گلایه مردم از تلفات بی‌شمار در تصادفات جاده‌ای امری بسیار نگران‌کننده است که ما وظیفه داریم با حفظ جان مردم، نسبت به بهبود شرایط و توسعه بزرگراه‌ها ایمنی ترددها و سفرها را فراهم کنیم.

رئیسی بیان کرد: مردم استان اردبیل، مطالبه 15 ساله در تکمیل راه‌آهن و شنیدن صدای سوت قطار دارند که نباید اجرای این پروژه‌ها بیشتر از این ادامه‌دار باشد.

وی اظهار کرد: بخش کشاورزی استان اردبیل که اقتصاد اول آن است، با توسعه صنایع تبدیلی و کارخانه‌های جدید حائز اهمیت بسیار بوده که بایستی به عنوان مطالبه بحق مردم به آن توجه ویژه و اساسی شود.

رئیسی بیان کرد: در این شرایط حساس که کشور ما در جنگ اقتصادی قرار دارد، بایستی همه کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل مشغول به کار باشند و همه دستگاه‌های حاکمیتی نیز در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری آستین بالا بزنند.

انتهای پیام
captcha