مسئولان استان اردبیل در راستای حل دغدغه آب اهتمام کنند
کد خبر: 4007064
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
رئیس‌جمهور در بازدید از سد خداآفرین:

مسئولان استان اردبیل در راستای حل دغدغه آب اهتمام کنند

رئیس‌جمهور گفت: مشکل آب دغدغه مهمی است و مسئولان باید در جهت راه‌اندازی این سد اهتمام لازم را داشته باشند.

رضازاده// مسئولان استان اردبیل در راستای حل دغدغه آب اهتمام بورزندبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، 30 مهرماه در بازدید از سد خداآفرین پارس‌آباد مغان، اظهار کرد: قول مساعد می‌دهیم که با تلاش دست‌اندرکاران و دستگاه‌های مربوطه، سد خداآفرین در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه سد خداآفرین عامل افزایش توان تولیدات کشاورزی است و به همین دلیل باید هرچه سریع‎تر تأمین اعتبار شود و به بهره‌برداری برسد. مشکل آب دغدغه مهمی است و مسئولان باید در جهت راه‌اندازی این سد اهتمام لازم را داشته باشند.

رئیسی تصریح کرد: در جهت تأمین اعتبار این پروژه یا از طریق فروش اموال مازاد دولت در استان و یا تأمین منابع بودجه اقدامات لازم باید هرچه سریع‌تر از طریق مدیران صورت گیرد.

یادآور می‌شود، رئیس‌جمهور روز جمعه، 30 مهرماه در جریان هشتمین سفر استانی خود به استان اردبیل از پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان بازدید کرد.

پروژه شبکه آبیاری و زهکشی سد خداآفرین با وسعت 43 هزار هکتار در محدوده استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل اجرا می‌شود که اغلب اراضی آن در حدود 37 هزار هکتار در محدوده استان اردبیل در قالب چهار ناحیه عمرانی مختلف قرار دارد.

انتهای پیام
captcha