تربیت ۲۰ هزار مربی قرآن در طرح بشری
کد خبر: 4188736
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
وزیر ارشاد مطرح کرد:

تربیت ۲۰ هزار مربی قرآن در طرح بشری

محمد‌مهدی اسماعیلی با اشاره بر حمایت از فعالیت‌های قرآن و عترت مؤسسات مردمی، گفت: در دو سال گذشته با اجرای طرح بشری، ۲۰ هزار مربی شایسته قرآنی در کشور تربیت شده است.

محمدمهدی اسماعیلی

به گزارش ایکنا از بوشهر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی در مراسم بزرگداشت سی‌و‌سومین سالگرد شهادت روحانی شهید صادق گنجی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، شامگاه ۲۷ آذرماه، که در سالن اجتماعات شهید داریوش شاهینی شهر برازجان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم برپایی این‌گونه بزرگداشت در خارج از مرز‌ها نیز به بهترین شکل ممکن رقم بخورد.

وی با گرامیداشت یاد ۶۷۰ شهید شهرستان دشتستان گفت: دیپلماسی فرهنگی به عنوان یکی از کارآمدترین ابزارها، در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این مسئله به طور جدی پیگیری می‌شود.

اسماعیلی افزود: نظریه اصالت فرهنگ در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا همه فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی و اقتصادی زیر چتر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی قرار گیرد. براساس نظریه اصالت فرهنگ، در دولت ۸۰ هزار میلیارد ریال صرف تکمیل طرح‌های عمرانی در حوزه فرهنگ شده است.

وی بیان کرد: بنا داریم با اجرا نظریه اصالت فرهنگی بر تولید محتوای مطلوب، تربیت نیروی انسانی خدمت‌گذار انجام شود تا صادق گنجی‌های متعددی در این آب و خاک رشد کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فضای فرهنگی کشور باید به سمت تربیت نیرو‌هایی مانند شهید گنجی برود چرا که فرهنگ ایران نباید محصور به جغرافیای ایران اسلامی شود.

اسماعیلی با بیان اینکه بوشهر استانی کم‌نظیر در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، تصریح کرد: همچنین جوانان مستعد و فرهنگ دوست به زودی با انجام فرایند‌های اداری، جذب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شوند تا از این طریق به تقویت فعالیت‌های این حوزه کمک شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همچنین در قرارگاه شهید آوینی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شده بنا بر حمایت جدی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان‌ها داریم.

وی اضافه کرد: در این زمینه تلاش می‌‎شود با تامین اعتبار مناسب و تسهیل‌سازی در فعالیت‌ها حمایت ویژه‌ای از فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و هنری است.

اسماعیلی گفت: در دو سال گذشته با اجرای طرح بشری، ۲۰ هزار مربی شایسته قرآنی در کشور تربیت شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی اهتمام جدی ایجاد شده چرا که تحقق این مهم به قرآنی‌تر شدن کشور کمک می‌کند.

اسماعیلی تصریح کرد: استان بوشهر در همه دوره‌ها از استان‌های فعال برای حضور در انتخابات بوده که بدون تردید مردم استان در ۱۱ اسفندماه نیز حضوری پرشور ثبت می‌کنند.

وی افزود: بوشهر استانی سرشار از شهیدان بین‌المللی مانند رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی است و در این بین شهرستان دشتستان مهد پرورش نخبگان فرهنگی و هنری کشور محسوب می‌شود.

اسماعیلی بیان کرد: این روز‌ها نشست و همایش مومنانه‌ای تشکیل نمی‌شود مگر اینکه یاد شهیدان غزه نیز به میان بیاید.

وی ادامه داد: در غزه به عنوان منطقه‌ای کوچک و پر تراکم از جمعیت نزدیک به ۲۰ هزار نفر شهید شدند که نیمی از آنان زنان، کودکان، پیران و سالخوردگان بوده است.

اسماعیلی با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی تمام جلادان تاریخ را رو سفیده کرده، بیان کرد: امروز همه مردم دنیا در شهر‌های مختلف این جنایت‌های جان‌سوز را دیده و اجتماع چند صد هزار نفری برای محکوم کردن این جنایت‌ها برگزار می‎‌کنند.

وی یادآور شد: در جریان این جنایت‌ها که با حمله به مراکز درمانی و کشتار بیماران همراه شده سخت است کسی این صحنه‌ها را ببیند، ولی تحت تاثیر قرار نگیرد.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر نیز گفت: ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با فرهنگ خود در مقابل تمام دنیا به پیروزی رسید و در این نبرد برای نخستین بار بود که شرق و غرب حامی بعثی‌ها و در جایگاه تقابل با ایران قرار گرفتند. در این نبرد نابرابر ایران در اوج تنهایی با قدرت نظامی و نرم و فرهنگی خود برابر دشمن پیروز شد.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر ادامه داد: شمار قابل توجهی از رزمندگان و فرماندهان در جبهه حق علیه باطل از معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان بودند که در این بین استان بوشهر نیز حضوری پررنگ داشته است.

محمدی‌زاده اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز از اساس انقلابی فرهنگی بوده و رویکرد‌های فرهنگی در تمام ابعاد آن نمایان است.

در حاشیه این مراسم کتاب واژگان قرآن اثر حمید فرحناکی در چهار جلد رونمایی شد.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین شهید صادق گنجی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان در ۲۸ آذر سال ۱۳۶۹ به دست گروهک تکفیری سپاه صحابه، به‌عنوان نخستین سفیر فرهنگی در راه بیداری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha