دانشگاه‌ها در مدیریت جامعه راهکار ارائه دهند
کد خبر: 4188787
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
معاون استاندار اردبیل:

دانشگاه‌ها در مدیریت جامعه راهکار ارائه دهند

رضا قاسمیان در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و گروه‌های آموزشی علوم اجتماعی، جغرافیا، علوم سیاسی و معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی از دانشگاه‌ها خواست تا در مدیریت جامعه راهکار ارائه دهند.

دانشگاه‌ها در مدیریت جامعه راهکار ارائه دهندبه گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، ۲۷ آذرماه در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و گروه‌های آموزشی علوم اجتماعی، جغرافیا، علوم سیاسی و معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی به تأثیر اساتید دانشگاه در تصمیم‌سازی‌های استان تأکید کرد و گفت: اتاق‌های اندیشه‌ورز در حوزه‌های مختلف وجود داشته و همواره با دانشگاه و حوزه‌های علمی ارتباط داریم.

وی با بیان اینکه نخبگان جامعه باید در جامعه مؤثر واقع شوند، افزود: افزایش حوزه اثر اساتید باعث افزایش سطح نخبگی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به هدایت و مدیریت جامعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ادامه داد: اصلی‌ترین هدف ما از برگزاری این نشست‌ها این است که خواص افکار خود را به منطق تبدیل کنند و از طریق دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر به سمت هدایت جامعه سوق دهند.

وی احساس مسئولیت را اولین اصل در توسعه و پیشرفت دانست و گفت: باید در خصوص مشارکت و حضور کمی و کیفی مردم در انتخابات برنامه‌ریزی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل به حضور مردم در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها تأکید کرد و گفت: در خصوص مسئله انتخابات نیز باید در کلیات انتخابات، شیوه‌های رقابت، نحوه ورود مردم و کاندیداها نقش داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه مردم باید از کاندیداهای نامزدی در انتخابات مطالبه‌گری کنند، افزود: عدم مشارکت در انتخابات هیچ نفعی برای کسی ندارد و عدم مشارکت باعث کاهش سرعت پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد.

وی مشارکت سیاسی را در ثبات سیاسی تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: مطالبه‌گری باید در چهار سطح مطالبه‌گری مردم از مسئولان، مطالبه‌گری مسئولان از مردم، مطالبه‌گری مردم از مردم و مطالبه‌گری مسئولان از مسئولان اتفاق بیفتد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید برای مدیریت جامعه راهکار ارائه دهند، ادامه داد: در خصوص مسائل اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند کمک و همراهی دانشگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به ارزش افزوده بالای تولید محتوا تصریح کرد: از ایده‌های اساتید در حوزه تولید محتوا و اثرگذاری در جامعه استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha