قرآن پایه «وحدت عملی» است
کد خبر: 4172001
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
امام جمعه موقت بیرجند:

قرآن پایه «وحدت عملی» است

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی با بیان اینکه قرآن پایه وحدت عملی است، گفت: قرآن با توجه به مفاهیم بلندی که دارد جامعه را در پناه خود حفظ می‌کند و دور از آن، جهل و نادانی به جامعه آسیب می‌رساند. قرآن و مفاهیم عظیم آن انسجام و وحدت در زمینه‌های مختلف را فراهم خواهد آورد.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجندحجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص عملیاتی شدن وحدت اظهار کرد: قطعا در بین مذاهب و اقوام مشارکت‌هایی وجود دارد و افرادی که خالصانه به آن معتقد هستند قطعا باید روی مواردی که نقاط مشترک آن‌هاست، تمرکز کنند. 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم خراسان‌جنوبی و سیستان‌وبلوچستان تأکید فرمودند که امنیت ملی مسئله‌ای است که برای همه ما مهم است، تصریح کرد: براساس تقدیر خداوند متعال، اقوام مختلفی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند که می‌طلبد به نقاط مشترک توجه کنند. 

نوفرستی با بیان اینکه آنچه که باعث می‌شود ما بتوانیم با مسالمت کنار هم زندگی کنیم، امنیت است و این امنیت در نتیجه وحدت ایجاد خواهد شد و این‌گونه زمینه رشد و تعالی جامعه فراهم می‌شود، تصریح کرد: پیشرفت علمی و صنایع و پیشرفت در تمام زمینه‌ها در نتیجه این امر حاصل می‌شود و اگر امنیت خدشه‌دار شود، قطعا همه ضرر خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه دشمنان روی نقاط مشترک اقوام کار کرده و تلاش می‌کنند اقوام و جنسیت را از یکدیگر جدا کنند، در حالی که حضور اقوام و جنسیت‌های مختلف در کنار یکدیگر لازمه حیات اجتماعی است، اظهار کرد: افرادی که برای کشور و منافع ملی دلسوز هستند باید روی نقاط مشترک تمرکز کرده و نگذارند که منافغ دشمنان تأمین شود و بدانید هرکس در مباحثی خلاف امنیت ملی و  وحدت ملی قدم بردارد، در خط دشمن حرکت کرده است و این امر به خودشان و جامعه آسیب می‌رساند.

نوفرستی با بیان اینکه خالصانه و در راه خدا کار کردن مؤلفه دیگر وحدت است، افزود:  وقتی همه ما تسلیم خدا هستیم زمینه وحدت و انسجام در سایه مدیریت خداوند فراهم می‌شود ‌و درواقع در سایه تقوای الهی و عبودیت و تسلیم خدا بودن کنار هم بودن ما معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن و فعالیت‌های قرآنی محور مهم حفظ وحدت اسلامی است، تصریح کرد: می‌بینید قرآن باعث می‌شود کشورهای مختلف اسلامی با همراهی یکدیگر مسابقات قرآنی برگزار کنند و چه امری از این بالاتر که حافظانی از کشورهای مختلف با یکدیگر رقابت سالم داشته باشند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه قرآن پایه وحدت عملی است، اظهار کرد: قرآن با توجه به مفاهیم بلندی که دارد جامعه را در پناه خود حفظ می‌کند و دور از آن، جهل و نادانی به جامعه آسیب می‌رساند. قرآن و مفاهیم عظیم آن انسجام و وحدت در زمینه‌های مختلف را فراهم خواهد آورد.

نوفرستی با تأکید بر توجه به آموزه‌های قرآنی برای انجام فعالیت‌های مشترک بیان کرد: توجه به شخصیت‌های قرآنی نیز می‌تواند در بررسی زمینه‌های مختلف وحدت و انسجام اثربخش و تأثیرگذار باشد که نباید از این امر غافل شد.

انتهای پیام
captcha