هیچ مرکز تولیدی نباید به‌ دلیل مشکلات و بدهی‌های مالی تعطیل شود
کد خبر: 4007219
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

هیچ مرکز تولیدی نباید به‌ دلیل مشکلات و بدهی‌های مالی تعطیل شود

رئیس‌جمهور، گفت: هیچ مرکز تولیدی نباید به‌ دلیل مشکلات و بدهی‌های مالی تعطیل شود و هیچ بانکی نباید عامل تعطیلی یک مرکز تولیدی و صنعتی و بیکاری کارگران شود.

رضازاده// هیچ مرکز تولیدی نباید به‌ دلیل مشکلات و بدهی‌های مالی تعطیل شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، 30 مهرماه، در جلسه شورای اداری استان اردبیل، اظهار کرد: سفرهای استانی، عامل ارتباط هر چه بیشتر مردم با مسئولان است که ارتباط با مردم بایستی جزو برنامه‌های اصلی مسئولان باشد.

وی بیان کرد: تغییر و تحول در نگرش‌ها، نگاه سازمانی و کوتاه کردن راه‌ها و کاهش بروکراسی اداری امری لازم و ضروری است که این نظام پیچیده اداری مهم‌ترین مانع تحول است که بایستی حذف شود.

رئیس‌جمهور، تصریح کرد: نباید به خاطر پرداختن به مسائل و پروژه‌های کلان، مسائل جزئی و کوچک را فدا کرده و از آنها عبور کنیم. برخی پروژه‌های کوچک با صرف هزینه و وقت کم قابل حل بوده و مشکل بزرگی از مردم را رفع می‌کنند.

رئیسی ادامه داد: تکمیل شدن طرح‌های نیمه تمام جزو مصوبات سفرهای استانی است چرا که این پروژه‌ها مردم را آزار داده و در صورت تکمیل نشدن در طول زمان، هزینه‌های صرف شده را از بین می‌برند.

وی اظهار کرد: کمبود بودجه و اعتبارات در کشور وجود دارد ولی باید در این وضعیت با کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها از یک‌سو و اولویت‌بندی پروژه‌ها مسائل را مدیریت کنیم.

رئیس جمهور به احیاء ظرفیت‌ها در استان‌ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: اقدامات و مجموع پیگیری‌ها باید به تحولات ختم شود که شامل تحولات شناختی، تحول در نهادها و تحول در فرآیندها است.

وی تغییر و تحول در نگرش‌ها، نگاه سازمانی و کوتاه کردن راه‌ها و کاهش بروکراسی اداری را ضروری دانست و تصریح کرد: نظام پیچیده اداری مهم‌ترین مانع تحول است که باید حذف شود.
رئیس‌جمهور مهم‌ترین مسئله استان اردبیل را بیکاری دانست و گفت: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری در استان اردبیل وجود دارد که با فعال شدن آنها، اشتغال نیز حل خواهد شد.

وی توازن و عدالت در تعیین بودجه سال آینده و سال‌های بعد را از برنامه‌های دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: استفاده از نیروی انسانی بومی در بحث‌‌های کارشناسی و مدیریتی بسیار حائز اهمیت است.

رئیسی به ظرفیت‌های معطل مانده صنایع استان نیز اشاره کرد و گفت: 30 تا 40درصد صنایع استان تعطیل یا نیمه تعطیل است که باید در اولویت استان قرار گیرد.

رئیس‌جمهور، اظهار کرد: هیچ مرکز تولیدی نباید به‌دلیل مشکلات و بدهی‌های مالی تعطیل شود و هیچ بانکی نباید عامل تعطیلی یک مرکز تولیدی و صنعتی و بیکاری کارگران شود.

انتهای پیام
captcha