شهرستان نمین 15 سال آینده آب نخواهد داشت
کد خبر: 4007260
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

شهرستان نمین 15 سال آینده آب نخواهد داشت

امام جمعه اردبیل،گفت: شهرستان نمین 15 سال آینده آب نخواهد داشت فلذا دولت دستور دهد تا آب خزر را برای آب شرب به اردبیل بیاورند.

رضازاده// شهرستان نمین 15 سال آینده آب نخواهد داشتبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، 30 مهرماه، در جلسه شورای اداری اردبیل، اظهار کرد: برای ما یک وظیفه خطیری آمده است که با تمام توان و با تمام وجود از دولت شما حمایت کنیم، در کنار دولت شما و در کنار موفقیت دولت شما هستیم و لذا خیرخواه شما هستیم.

وی افزود: سفرهای استانی بسیار خوب است، از نزدیک آشنا می‌شوید، قابلیت‌ها را می‌بیند، مشکلات را لمس می‌کنید اما یک سیاست‌های کلان اقتصادی اگر پشت این سفرها نباشد منتج نتیجه نخواهد شد.

امام جمعه اردبیل، با بیان اینکه مشکل آب در سطح کلان کشوری بایستی حل شود، ادامه داد: استفاده از آب دریا برای کل ایران، ایران کشور آبدار نیست، دولت قبلی 120 هزار میلیارد پول خرج کرده و آب را به مرکز ایران آورده است و ما چشم به عنایت شما دوخته‌ایم که دستور فرمایید مطالعه شود و آب خزر را برای آب شرب به اردبیل بیاورند، 15 سال دیگر نمین اردبیل آب ندارد از کجا می‌خواهیم تهیه کنیم.

عاملی افزود: فرهنگ‌سازی در استفاده از آب شرب، و سایر انرژی‌های در اختیار باید به طوری برنامه‌ریزی شود که علاوه بر تامین نیاز عموم سبب درآمدزایی برای کشور و تقویت اندوخته ملی شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات قابل مطرح مصرف سوخت اعم از بنزین و گاز است، وقتی 120 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود، روزانه دیگر نفت برای صادرات نداریم این به معنی آن نیست که بار را بگذاریم بر روی دوش مردم، شما می‌توانید دستور دهید از فردا خودروهای ایبریدی و خودروهای برقی در کشور تولید شده و بفروش برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، با بیان اینکه حدود 100 میلیارد دلار سالانه مصرف گاز شماست که اختیارش دست شما نیست، گفت: آوردن گاز از اساس اشتباه بوده است، الان گاز نیز برای صادرات نداریم، بایستی تبدیل می‌شد به برق یا می‌رفت موتورخانه آب گرم را به خانه‌ها می‌آورد نه اینکه با لوله گاز برای خانه‌ها بیاوریم.

انتهای پیام
captcha