آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد + عکس
کد خبر: 4170186
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد + عکس

آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با حضور جمعی از مدیران، مسئولان و اساتید و نیز طلاب جدیدالورود حوزه علمیه برادران چهارمحال‌وبختیاری در مدرسه علمیه ولایت شهرکرد برگزار شد.

آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ امروز ۲۹ شهریورماه با حضور جمعی از مدیران، مسئولان و اساتید و نیز طلاب جدیدالورود حوزه علمیه برادران چهارمحال‌وبختیاری در مدرسه علمیه ولایت شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد در این آیین با اشاره به حدیثی نورانی از امام باقر(ع) که نهایت کمال را «التفقه و الصبر و التقدیر» یعنی تفقه در دین، اندازه‌ در معیشت و صبر دانسته‌اند، اظهار کرد: تفقه از ریشه فقه به معنی فهم از ریشه و عمق است یعنی دین را ریشه‌یابی کند و در معارف دینی تعمیق داشته باشد، بهترین امکانات یعنی وقت و ابزار تفقه در اختیار طلاب و علمای دینی قرار دارد.

وی با ذکر اینکه برداشت عمومی از تفقه یعنی فقاهت نیز برای طلاب و علمای دینی موضوعیت دارد و عالی است، ادامه داد: علامه حلی به‌عنوان اولین آیت‌الله تاریخ اسلام، در مقدمه کتاب «تحریر» قائل است که شریف‌ترین و مهم‌ترین علم بعد از علم خداشناسی، علم فقاهت است زیرا معاش و معاد مردم وابسته به این علم می‌باشد.

فاطمی تصریح کرد: امام باقر(ع) داشتن حساب و کتاب در معاش و معیشت را دیگر نشانه کمال می‌دانند بدان معنا که زندگی انسان باید حساب و کتاب داشته باشد و خرج و دخل او با هم سازگار و متناسب باشد و این یکی از فضائل است؛ مصرف و خرج بی‌حساب و کتاب باعث فقر می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: امام(ع) صبر را سومین عامل کمال می‌دانند که انسان به‌ویژه طلبه و مبلغ دینی باید به این صفت پسندیده متخلق باشد. 

یادآور می‌شود، قرائت میثاق‌نامه طلبگی، تجلیل از حافظان قرآن دوره اختبار، تجلیل از برگزیدگان المپیادهای ادبیات عرب و تکریم و معارفه مدرسه علمیه ولایت شهرکرد از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

انتهای پیام
captcha