جزئیات راه‌اندازی رشته‌های تخصصی در حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4172901
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳

جزئیات راه‌اندازی رشته‌های تخصصی در حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه برادران چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه توسعه بیش از پیش و هدفمند رشته‌های مختلف تخصصی از اهداف این معاونت است به تشریح جزئیات فعالیت رشته‌های تخصصی جدید در حوزه علمیه استان پرداخت.

علی اکبر آقابابایی، معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر آقابابایی، معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه برادران چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با تشریح جزئیات رشته‌های تخصصی جدید که در حوزه علمیه استان دایر و فعال هستند، اظهار کرد: خوشبختامه بعد از چند سال پیگیری، مجوز رسمی مرکز تخصصی شیخ مفید(ره) استان از سوی شورای عالی حوزه علمیه کشور صادر شده و آیین افتتاحیه آن در ماه جاری در استان برگزار می‌شود؛ این مرکز تخصصی در آینده نزدیک حوزه علمیه استان را قادر به برگزاری تمامی رشته‌‌های تخصصی در استان خواهد کرد و بنابراین، چهارمحال‌وبختیاری در زمره 10 استان دارای مرکز تخصصی در حوزه علمیه کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس، مجوز راه‌اندازی و فعالیت رشته تخصصی سطح سه مدرسی فقه و اصول اخذ شده است و در نیمسال دوم سال تحصیلی 1403 – 1402 در حوزه علمیه استان آغاز به کار خواهد کرد.

آقابابایی با تصریح اینکه مرکز تخصصی شیخ مفید استان از مهرماه امسال اقدام به ارائه رشته مدیریت اسلامی کرده است، گفت: تمامی مراحل و امور مربوط به اخذ مجوز، ثبت‌نام و پذیرش در رشته سطح سه مدیریت اسلامی انجام شده و به مدد الهی از مهر‌ماه 1402 رسماً آغاز به کار کرد که این رشته با هدف تربیت مدیران کارآمد از روحانیون و طلاب استان براساس مبانی اسلامی راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: همچنین مجوز فعالیت رشته تخصصی سطح سه مدرسی علوم عقلی اخذ شده است و این رشته در حوزه علمیه استان در نیمسال دوم سال تحصیلی 1403 – 1402 آغاز به کار خواهد کرد. 

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری پذیرش طلاب در رشته سطح سه تبلیغ با گرایش کودک و نوجوان را نیز یادآور شد و توضیح داد: این رشته از مهر امسال در مدرسه علمیه سفیران هدایت صاحب الزمان(عج) هفشجان آغاز به کار کرده است که در کنار راه‌اندازی رشته سطح سه تبلیغ با گرایش کودک و نوجوان در مدرسه علمیه سطح عالی ثقلین کیان، با چشم‌انداز تربیت مبلغان متخصص در زمینه کودک و نوجوان فعال خواهد بود و در عرصه تربیت نسل انقلابی که از نیازهای اساسی استان و کشور می‌باشد، گام بر می‌دارد.

آقابابایی بیان کرد: حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری جزو 15 استان کشور است که در سال تحصیلی جدید پذیرش طلاب در رشته‌های تخصصی را داشته است. توسعه بیش از پیش و هدفمند رشته‌های مختلف تخصصی براساس درخت‌واره رشته‌های تخصصی حوزه‌های علمیه کشور از اهداف معاونت آموزش حوزه علمیه است.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در پایان گفت: با احتساب رشته‌های تخصصی جدید افزوده شده در سال تحصیلی جدید، 8 رشته تخصصی در 12 دوره در حوزه علمیه استان در حال ارائه و فعالیت است.

انتهای پیام
captcha