مرحله شهرستانی «زندگی با آیه‌ها» در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 4212467
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
با حضور ۱۹۰۰ نفر

مرحله شهرستانی «زندگی با آیه‌ها» در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

مرحله شهرستانی مسابقه کتبی «زندگی با آیه‌ها» از امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در شهرهای مختلف چهارمحال‌وبختیاری با حضور ۱۹۰۰ نفر آغاز می‌شود و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

زندگی با آیه‌ ها

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام اینکه مرحله شهرستانی مسابقه «زندگی با آیه‌ها» از امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا پایان هفته ادامه دارد، اظهار کرد: آزمون مرحله شهرستانی صرفاً به صورت کتبی خواهد بود که امروز در شهرهای بن و کیار، ۱۰ اردیبهشت در لردگان، فلارد، خانمیرزا و فرخشهر، ۱۱ اردیبهشت در بروجن، فارسان و سامان، ۱۲ اردیبهشت در شهرکرد و کوهرنگ و ۱۳ اردیبهشت در اردل و کوهرنگ (بخش چلگرد) شاهد برگزاری این مسابقه خواهیم بود.

وی با ذکر اینکه آزمون مرحله شهرستانی با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و مؤسسات و مراکز قرآنی برگزار می‌شود، ادامه داد: بالغ بر ۱۹۰۰ نفر در سراسر استان در مرحله شهرستانی ثبت‌نام کردند که مکان و زمان‌بندی مسابقه به اطلاع آنها رسیده است و به نوبت در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد. ثبت‌نام از علاقه‌مندان تا پایان هفته ادامه دارد و ساز و کار برگزاری آزمون برای ثبت‌نام شنوندگان جدید در تمامی شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.

چرایی برگزاری مسابقه «زندگی با آیه‌ها»

کارگر در خصوص هدف برگزاری مسابقه زندگی با آیه‌ها، بیان کرد: طرح زندگی با آیه‌ها در تابستان با بخش دیگری از آیات به‌صورت ملی ادامه خواهد داشت؛ به این فکر کردیم که فاصله ماه مبارک رمضان تا تابستان باعث کندشدن حرکت و فضای قرآنی حاصل از اجرای این طرح در ماه مبارک شود بنابراین برگزاری مسابقه زندگی با آیه‌ها در مراحل شهرستانی و استانی با هدف تداوم این فضای معنوی و قرآنی طراحی شد که از امروز اجرایی می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری افزود: البته پیش‌بینی آزمون شفاهی نیز برای مرحله شهرستانی انجام شده بود اما با توجه به آمار استقبال شرکت‌کنندگان و کمبود نیرو و تعداد داوران و نیز کمبود زمان، مقرر شد در این مرحله صرفاً آزمون کتبی را برگزار کنیم. 

کارگر ادامه داد: بر این اساس، ۵۰ پرسش چهارگزینه‌ای با موضوع حفظ و تدبر در ۳۰ آیه منتخب در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت؛ تأکید دارم که سؤالات هیچ شهرستان و حوزه امتحانی شبیه هم نیست و دسته‌هایی از سؤالات برای هر شهرستان طراحی شده است.

کارگر با اشاره به اینکه افراد حائز نمره حدنصاب مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه خواهند یافت، گفت: آزمون‌های کتبی و شفاهی مرحله استانی طی یک روز با حضور تمامی برگزیدگان در نیمه دوم اردیبهشت در شهرکرد برگزار خواهد شد که زمان و مکان دقیق این مرحله متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تأکید ویژه‌ای که به عوامل برگزاری این آزمون در شهرستان‌ها داشتیم، دقت در رعایت کیفیت برگزاری این آزمون‌ها اعم از شیوه برخورد و تکریم شرکت‌کنندگان، پذیرایی و ... شده است. این نکته برای ما موضوعیت داشت زیرا بسیاری از این افراد کسانی هستند که برای اولین‌بار درگیر یک کنش‌گری قرآنی شده‌اند و بسیار اهمیت دارد که فضای جذاب و مطلوبی برایشان ایجاد شود. چه بسا مراکز قرآنی بتوانند از بین این افراد که ابراز علاقه برای حفظ آیات منتخب دارند، قرآن‌آموزان جدید را جذب کنند.

کارگر با ذکر اینکه اختتامیه طرح زندگی با آیه‌ها ویژه ماه مبارک رمضان با تجلیل از برگزیدگان استانی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هنوز ساز و کار و زمان برپایی آیین اختتامیه نهایی نشده است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

توفیقات استان در برپایی پویش ملی زندگی با آیه‌ها 

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه با تأکید بر هدف‌گذاری اجرای طرح ملی زندگی با آیه‌ها با بُرش استانی در ماه مبارک رمضان، توضیح داد: خوشبختانه با همت همه مجموعه‌های ادارای و مردمی، از اهداف پیش‌بینی شده جلوتر رفتیم از جمله اینکه در حوزه کنش‌گری و درگیرشدن آحاد جامعه با این طرح، هدف‌گذاری ما ۱۰۰ هزار نفر بود که با همت همگانی در نهایت بالغ بر ۱۳۵ هزار نفر در مسابقه روزانه مشارکت کردند. این استقبال عمومی باعث شد استان ما از حیث مشارکت رتبه دوم کشور را کسب کند و رقم مشارکت ۱۱ درصدی جمعیت استان در این پویش ثبت شد.

وی افزود: علاوه بر محتوای ناظر بر ۳۰ آیه منتخب که از سوی دبیرخانه طرح زندگی با آیه‌ها تولید و منتشر شد، مرکز رسانه انقلاب اداره‌کل تبلیغات اسلامی نیز حجم بالایی از محتواهای چندرسانه‌ای را در ایام ماه مبارک رمضان در تبیین آیات منتخب تولید و به‌صورت گسترده منتشر کرد که دست به دست شده و مورد استفاده عامه مخاطبان قرار گرفتند.

کارگر در خصوص عوامل این توفیقات، تصریح کرد: خبرگزاری‌ها، کانال‌ها و گروه‌های فعال در فضای مجازی، صدا و سیما، فعالان و مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، قریب به ۵۰۰ مبلغ مستقر و مدعو در ماه مبارک رمضان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه آموزش‌وپرورش از مهم‌ترین مجموعه‌های تأثیرگذار در شکل‌گیری این حرکت عظیم قرآنی در استان بودند که جای قدردانی دارد.

وی در پایان گفت: گام دوم «زندگی با آیه‌ها» در تابستان برداشته خواهد شد که دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا هماهنگی و هم‌افزایی ملی لازم را در دست انجام دارد تا بار دیگر شاهد یک حرکت بزرگ با محوریت حفظ و تدبر در آیات قرآن کریم در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha