آثار و برکات حضور در زیارت اربعین حفظ شود
کد خبر: 4165468
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
حجت‌الاسلام ملک‌مکان:

آثار و برکات حضور در زیارت اربعین حفظ شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه اربعین آماده‌سازی منتظران برای ظهور است، گفت: زائران در این سفر زیارتی معنویت کسب می‌کنند، لذا باید آثار و برکات حضور در این مراسم حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارسحجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به پیشینه پیاده‌روی اربعین در روایات و تاریخ اسلام، گفت: طبق آنچه که در تاریخ نقل شده است اولین زائر اربعین جابر ابن عبدالله انصاری یکی از صحابه پیامبر(ص) بود که به دلیل کهولت سن و روشن‌دل بودن نتوانست در کنار امام حسین(ع) در جنگ شرکت کند و بعد از آن وقتی متوجه شد که امام حسین(ع) شهید شده است از مدینه حرکت کرد و آنچه نقل شده اولین زائر اربعین بود.

وی با یادآوری اینکه وقتی اهل‌بیت امام حسین(ع) از اسارت آزاد شدند، به سمت مدینه در مسیری که گفته شده حرکت کردند و روز اربعین به کربلا رسیدند، افزود: زیارت اربعین ثواب بسیاری دارد و در طول تاریخ با فراز و نشیبی ادامه داشته است چرا که بعضی‌اوقات حاکمان وقت و ظالمان برای برگزاری پیاده‌روی اربعین ممانعت ایجاد می‌کردند گرچه افرادی مخفیانه با زحمت زیاد روز اربعین خود را به کربلا می‌رساندند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه با بیان اینکه شناخت بیشتر مردم از ثواب زیارت در روز اربعین و معرفت امام حسین(ع) باعث شده  است در تمام سال‌ها زیارت و پیاده‌روی اربعین در کربلا باشکوه و باعظمت برگزار شود، اضافه کرد: کاملاً مشخص شده است که دشمنان اسلام از این حرکت جمعی و حضور میلیونی و عظیم مردم در سراسر عالم، بسیار ناراحت هستند و این اجتماع بزرگ باعث عصبانیت دشمن شده است اما این زیارت یک نقطه قوت برای مسلمانان و شیعیان است.

وی با اشاره به مزایای زیارت اربعین اظهار کرد: زیارت اربعین یک حرکت مردمی، معنوی، اجتماعی و سیاسی هم محسوب می‌شود و شاهد قدرت مسلمانان و شیعیان در این حرکت بزرگ هستیم؛ اما دشمنان از همین وحدت و اجتماع ناراحت هستند و سعی می‌کنند اخبار را در رسانه‌ها و فضای مجازی پوشش نداده و مقابله می‌کنند. 

ملک‌مکان با تأکید بر اینکه زائران باید بدانند که این زیارت مستحب بوده و در مسیری که حرکت می‌کنند واجبات را ترک نکنند همچنین قوانین کشور دیگر را رعایت و وحدت بین مسلمانان و زائرینی که از سراسر دنیا به زیارت آمدند را حفظ کنند، افزود: پرهیز از اسراف و رعایت بهداشت کمک به زائرینی دیگر نکاتی است که باید به آن‌ها عمل شود.

وی با بیان اینکه مردم با حضور خود در زیارت اربعین خود را آماده ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) می‌کنند، گفت: بسیاری از جوانان و نوجوانان در این زیارت حضور دارند و معتقد هستند و اقلیتی هم که شکی در دل دارند اگر یک‌ بار در این مراسم حضور پیدا کنند معتقد و مشتاق خواهد شد و سال‌های آینده حضور پیدا می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در پایان تأکید کرد: زائران در این سفر زیارتی حسینی معنویت کسب می‌کنند لذا امیدواریم این معنویت را حفظ کرده و تقوا، ترک گناه، امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر، پرداخت زکات و مبارزه با منکرات انجام شود تا آثار این سفر بزرگ حفظ شود.

انتهای پیام
captcha