فراخوان اهدای دارو به مراسم پیاده‌روی اربعین اعلام شد
کد خبر: 4156879
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

فراخوان اهدای دارو به مراسم پیاده‌روی اربعین اعلام شد

جمعیت هلال احمر با اعلام فراخوان و در قالب طرح «مرهم زائر»، از عموم مردم برای اهدای دارو به مراسم پیاده‌روی اربعین دعوت کرد.

فراخوان اهدای دارو به مراسم پیاده‌روی اربعین اعلام شدبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ جمعیت هلال احمر همواره برای جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین در امور عام‌المنفعه و بشردوستانه اهتمام دارد و به همین منظور، سازمان داوطلبان این جمعیت در قالب طرح ملی «مرهم زائر» و برای تامین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز مراسم جهانی اربعین حسینی اعلام فراخوان کرده است.

عموم هموطنان، خیرین و حامیان حقوقی می‌توانند در راستای مسئولیت اجتماعی خود و همچنین خدمت دارویی و درمانی به زائرین اربعینِ حسینی(ع)، داروهای اهدایی خود را با در نظر گرفتن شرایط خاص به تمام شعب شهرستانی، خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تحویل دهند.

شرایط داروهای اهدایی نیز مطابق با شیوه نامه طرح مرهم زائر اعلام و ابلاغ شده است که مبتنی بر آن، داروها باید با بسته بندی مناسب و ترجیحا با بسته بندی اولیه کارخانه باشد، داروهای یخچالی و داروهای دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵تا۲۰درجه نباشد، داروهای مایع، نیمه جامد، اسپری‌ها و شیاف‌ها با بسته بندی باز و نیز قرص‌ها، کپسول‌ها و پرل‌ها به صورت فله‌ای و باز شده نباشد.

جمعیت هلال احمر همچنین از همکاری داوطلبانه داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی در طرح مرهم زائر و اهدای داروهای پرمصرف در تجمعات انبوه به جمعیت هلال احمر، استقبال می‌کند.

جمع‌آوری داروها با همکاری و همیاری اعضای سازمان‌های داوطلبان و جوانان و تفکیک داروها توسط افراد واجد صلاحیت از جمله اعضای کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌های علوم پزشکی و تکنسین‌های دارویی با نظارت مشترک معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

داروهای اهدایی پس از طی فرایند تفکیک، برای انتقال به کشور عراق و توزیع در مراکز درمانی تحت نظارت جمعیت هلال احمر ایران، در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha