محفل انس با قرآن نیروهای مسلح چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4133256
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

محفل انس با قرآن نیروهای مسلح چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم نیروهای مسلح چهارمحال‌وبختیاری» امروز، ۲۲ فروردین‌ماه با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

محفل انس با قرآن نیروهای مسلح

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)، «محفل انس با قرآن کریم نیروهای مسلح چهارمحال‌وبختیاری» صبح امروز، ۲۲ فروردین‌ماه با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه شهرکرد در این مراسم با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و تقدیر از برگزارکنندگان این محفل قرآنی، به تشریح چند پیام‌ قرآنی از آیات کلام‌الله مجید در سوره مبارکه بقره پرداخت.

نکونام ادامه داد: نخستین سخن در آیات تلاوت شده از سوره مبارکه بقره نگاه نیروهای مسلح را به این معنا توجه می‌دهد که قبل از دل بستن به عِدّه و عُدّه، باید به نصرت الهی دل ببندند.

وی افزود: مسئله خیلی مهم‌تر این است که این نوع نگاه باید در عرصه‌های امتحان خودش را نشان دهد و همین که بگویید ایمان به نصرت خدا داریم، کافی نیست؛ بلکه باید در عرصه امتحان نشان دهید که در برابر خدا، نبی‌خدا(ص) و ولی خدا(ع) سِلم دارید و مطیع امر پروردگار هستید.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به شکست لشگر طالوت در برابر جالوت به خاطر عدم تبعیت از فرمان الهی، تصریح کرد: باید در شرایط سخت از آزمون سربلند بیرون آمد چرا که عرصه‌های امتحان فراوان پیش می‌آید اما گاه انسان مقابل امر شبهه قرار می‌گیرد و بر سر دوراهی تردید دارد که کدام راه را انتخاب کند.

نکونام تأکید کرد: نگاه مؤمنانه، تکیه بر خدای تبارک و تعالی و نگاه متحدانه نیاز ضروری امروز جامعه است و باید همین همدلی و نگاه متحدانه و شعائر اسلامی توسط شماها تقویت شود. باید حضور اصلاح‌گرانه و توأم با حساسیت و دغدغه داشته باشید، زیرا مؤمن و مجاهد فی‌سبیل‌الله همواره با دغدغه در صحنه حاضر است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مساجد از مصادیق مهم جهاد فی‌سبیل‌الله هستند که باید تقویت شده و به برکت حضور شماها پررونق شوند.

وی راهپیمایی‌ها، تقویت جبهه دینی برابر جبهه نفاق، حضور آگاهانه و بابصیرت و انتخاب درست در انتخابات را از دیگر مصادیق جهاد فی سبیل‌الله دانست و با اشاره به آیه شریفه «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ» (بقره/۲۵۰)، گفت: باید مدام پیام این آیه قرآنی را مدنظر داشته باشیم.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با حضور قاریان ممتاز استانی و کشور و مداحی و مرثیه‌سرایی در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود که صبح امروز همزمان با بیستم رمضان المبارک در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام
captcha