هدف‌گذاری حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری، پرورش مجتهد است
کد خبر: 4212314
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

هدف‌گذاری حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری، پرورش مجتهد است

مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری گفت: نقطه آرمانی که برای حوزه استان در افق ۱۴۱۴ ترسیم و ابلاغ شده این است که در ۱۰ سال آینده مجتهد در تراز همین استان در حوزه علمیه پرورش یابد که این هدف‌گذاری نیازمند همت و اهتمام بلند همه مجموعه‌های حوزوی است.

اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری شامگاه گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه در جمع مدیران و معاونان حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری که با حضور حجت‌الاسلام فرخ‌فال، قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام کفیلی، مدیر حوزه‌های علمیه منطقه دو کشور برگزار شد با اشاره به اینکه مدیران مدارس باید مجاهدانه تلاش کنند و گاه باید پای درد و دل طلبه‌ها بنشیند، اظهار کرد: این افراد در مجموع کار بسیار سنگین و سهمگینی در همه ابعاد مرتبط با مدیریت مدرسه و نیز مباحث و موضوعات جامعه هدف و ادارت و نهادها بر عهده دارند.

وی با ذکر اینکه ۱۲ مرکز حوزوی سطوح یک تا سه در شهرهای مختلف استان مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ مدرس و استاد تمام‌وقت و پاره‌وقت در این مدارس علمیه و نیز مرکز تخصصی شیخ مفید(ره) با حوزه علمیه استان همکاری دارند.

سعیدی افزود: حوزه علمیه استان در حوزه‌ها و رویدادهای مختلف از جمله برپایی کارگاه‌های تخصصی، امور طلاب، المپیادهای علمی حوزه، فعالیت‌های ۱۲گانه پژوهشی، جشنواره علامه حلی و دیگر عرصه‌ها دارای رتبه‌های برتر کشوری است. مرکز مشاوره اسلامی نیز ذیل معاونت تهذیب سال گذشته تأسیس و راه‌اندازی شد و به همه اقشار مردم خدمت ارائه می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: مرکز تخصصی شیخ مفید شهرکرد سال گذشته موفق شد کد رسمی فعالیت دریافت کند، که هم‌اکنون با ۱۰۰ دانش‌پژوه فعال است؛ رشته‌های مشاوره اسلامی، حقوق و قضای اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، تبلیغ گرایش کودک و نوجوان، کلام اسلامی، مدیریت اسلامی، مدرسی فقه و اصول، مدرسی علوم عقلی، تاریخ و سیره پیامبر(ص) و ... رشته‌های تخصصی حوزه علمیه در سطوح بالا هستند که یا تأسیس شده یا در شرف دایر شدن هستند.

سعیدی در خصوص اقدامات حوزه علمیه استان در سه سال اخیر، بیان کرد: برپایی کارگاه‌های تخصصی در موضوعات مختلف مانند مهارت تدریس، اصول پیشرفته، ادبیات پیشرفته، کارگاه‌های پژوهشی، اعزام طلاب به اردوهای راهیان نور، اجرای طرح‌های شهید مطهری و ولایت، نشست‌های جهاد تبیین در سطح مدرسان و طلاب و ... از اهم اقدامات است.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در پایان گفت: نقطه آرمانی که برای حوزه استان در افق ۱۴۱۴ ترسیم و ابلاغ شده این است که در ۱۰ سال آینده مجتهد در تراز همین استان در حوزه علمیه پرورش یابد که این هدف‌گذاری نیازمند همت و اهتمام بلند همه مجموعه‌های حوزوی است و توان و ظرفیت آن نیز در استان وجود دارد.

یادآور می‌شود، در این نشست چندساعته، مدیران و معاونان مدارس علمیه سراسر استان به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و مطالبات پرداختند.

انتهای پیام
captcha