احیای کارکرد فرهنگی و قرآنی در مساجد اردبیل پیگیری می‌شود
کد خبر: 4070525
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

احیای کارکرد فرهنگی و قرآنی در مساجد اردبیل پیگیری می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: برنامه‌ریزی و اجرای مناسب برنامه‌ها در کانون‌های مساجد موجب احیای کارکردهای فرهنگی، هنری، قرآنی و تبلیغی می‌شود و باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای از سوی مدیران در این خصوص صورت گیرد.

مصطفی آمون مدیرستاد کانون مساجد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، ۲۲ تیرماه، در جلسه افتتاحیه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت شهر مشگین‌شهر اظهار کرد: امروز دشمن با تمام توان و با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی را بر علیه ملت ایران تحمیل کرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان، سنگر مساجد باید بیش از پیش نقش آفرین باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: کلیدواژه جنگ شناختی دشمن،«ناامیدی» است و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ایمان و اعتماد راسخ باید امید و نشاط را در جامعه ایجاد کنند.

وی اذعان کرد: ائمه جماعات در مساجد نقش محوری در اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی دارند و هر محله به تناسب خصوصیت‌های خود دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلفی هستند که مدیران کانون های باید بتوانند از این ظرفیت‌ها به صورت تخصصی بهره‌مند شوند.

آمون اضافه کرد: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت برای کانون‌های مساجد بسیار پراهمیت است زیرا ایام تابستان فرصت مغتنمی برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و حضور در برنامه‌های مختلف فرهنگی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: حرکت‌های فرهنگی کانون‌ها موجب فعال‌سازی مساجد می شود و باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای از سوی مدیران در این خصوص صورت گیرد.

وی  گفت: بچه‌های مسجد فعالیت‌های خوبی را به مناسبت هفته حجاب و عفاف پیش بینی کرده اند که طی روزهای اخیر اجرایی خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: کانون فرهنگی عباسیه حضرت ابوالفضل(ع) نمایشگاه حجاب و عفاف را در محل مسجد طی هفته جاری برگزار خواهد کرد.

این مقام مسئول اعلام کرد: برگزاری کارگاه آموزشی «سبک زندگی دینی» نیز از دیگر برنامه‌های با موضوع حفظ حجاب و عفاف به همت کانون فرهنگی هنری حجت بن الحسن(عج) خواهد بود.

آمون خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری الزهرا(س) پیرمادر نیز دو ویژه برنامه به مناسبت قیام گوهرشاد و حجاب و عفاف دارد که به صورت جداگانه طی این هفته اجرا خواهد کرد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش «گوهر عفت» در امامزاده میرزاده خانم با مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی استان با حضور فعالان کانون‌های مساجد در روز چهارشنبه 22 تیرماه از ساعت 17 از دیگر فعالیت‌ها به همین مناسبت است.

انتهای پیام
captcha