برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل تشریح شد
کد خبر: 4174488
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
به مناسبت سالروز بیانات مقام معظم رهبری؛

برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل تشریح شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به مناسبت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را تشریح کرد.

نشست خبری تشریح برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از فهما اردبیل، مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، 18 مهرماه، در نشست خبری به مناسبت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: ویژه برنامه‌های متنوعی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به مناسبت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، نکته اتکا و اصل روشنگر برای حرکت‌های فرهنگی در کانون‌های مساجد است.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری مساجد از سال ۱۳۷۱ فعالیت‌های مسجد محور خود را آغاز کرده و تا به امروز در سراسر کشور بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد تشکیل شده و در استان اردبیل نیز تاکنون بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد فعالیت می‌کند.

آمون بیان کرد: احیا کارکرد‌های فرهنگی هنری مساجد رسالت اصلی کانون‌ها است که جامعه هدف آن‌ها غالباً نوجوانان و جوانان هست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی در سطح کانون‌های مساجد استان اجرایی می‌شود، افزود: تشکیل ۸۹ پایگاه قرآنی طبق منویات مقام معظم رهبری در سطح کانون‌های مساجد استان اردبیل که محافل قرآنی مستمر به صورت هفتگی همراه با تفسیر و برنامه‌های قرآنی از جلمه برنامه‌های محوری است که از آن‌ها نیز حمایت خواهد شد.

آمون عنوان کرد: اردوی ۱۰۰۰ نفر ویژه خواهران و برادران طی دو روز در اردوگاه مقدس اردبیلی به عنوان افتتاحیه برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: طرح‌ها و کلاس‌های برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت نیز حدود ۷۵۸ کلاس مهارتی و قرآنی درسطح کانون‌های مساجد استان بود که بیش از ۱۲۲۵۳ هزار نفر در این مباحث آموزشی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه شرکت کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار کرد: مهم‌ترین هجمه امروز در حوزه فرهنگی است و مهمترین راه حل برای آن نیز آگاهی بخشی به آحاد جامعه در حوزه رسانه است بر همین اساس دوره آموزشی تربیت مربی دوره آموزشی سواد رسانه با حضور بیش از ۱۵۰ نفر به صورت ۱۶ جلسه در ۴ ساعت برگزار شد.

آمون اضافه کرد: همکاری کانون‌های مساجد با صدا و سیمای استان برای ساخت برنامه تلویزیونی «بچه‌های مسجد» از دیگر فعالیت‌های است که بازتاب آن موجب نشر فعالیت‌های کانون‌های مساجد خواهد شد و نوجوانان و جوانان با فعالیت‌های در مساجد بیش از پیش آشناتر خواهند شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌ها در سطح مساجد به صورت رایگان به ارائه خدمات مختلف آموزشی پرداخته اند و زمینه نشر ارزش‌های انقلاب و اسلام را در بین نوجوانان و جوانان فراهم کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل گروه سرود ۵۰۰ نفره بچه‌های مسجد در کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل و اجرای سرود «از شلمچه تا چالدران» که مورد تفقد فرمانده سپاه پاسداران قرار گرفت از دیگر برنامه‌های بود که بازتاب بسیار خوبی داشت. 

آمون اذعان کرد: هم اکنون بیش از ۳۳ گروه سرود در سطح کانون‌های مساجد فعال هستند و با هدف توانمندسازی گروه‌های سرود دوره آموزشی برای رهبران و سرپرستان گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان با حضور اساتید کشوری برای ارتقا کمی و کیفی این فعالیت برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: طی ۵ ماه گذشته طبق تفاهم نامه‌ای که با مراکز دولتی و خصوصی داشته تاکنون بیش از ۴ میلیارد ریال خدمات تفریحی و رفاهی در بین اعضای کانون‌های مساجد توزیع شده است.

آمون یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون در قالب طرح پالایش کتاب در کتابخانه مساجد بیش از ۲۰۰ هزار کتاب در قالب هدیه به اعضا و کانون‌ها توزیع شده است.

وی تاکید کرد: برگزاری سلسله برنامه طرح تحکیم و تعالی خانواده با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری اردبیل و بهزیستی استان در بیش از ۱۰۰ مسجد آغاز شده است که این طرح تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت، ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از محور‌های این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقه قرآنی مدهامتان طی سال جاری با حضور بیش از ۴۰۰ نفر اعضای کانون در رشته ترتیل، تحقیق، حفظ، صحیح خوانی نماز، اذان، مکبری و سایر موضوع‌های قرآنی برگزار شد و ۴۰ نفر به مرحله کشوری راه یافته اند.

آمون یادآور شد: اجرای طرح «رویش» با هدف حضور نوجوانان و جوانان در مساجد برای تقویت دروس از دیگر برنامه‌های مسجدی است که با استقبال خوب برگزار شد.

انتهای پیام
captcha