چهار وظیفه مردم در قبال شهدا از زبان همرزم شهید سلیمانی
کد خبر: 4032279
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

چهار وظیفه مردم در قبال شهدا از زبان همرزم شهید سلیمانی

همرزم شهید سلیمانی، گفت: ما در قبال شهدای والامقام چهار وظایف و رسالت خطیر و حساس داریم که برقراری ارتباط با شهدا، زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنها، گسترش فرهنگ شهدا و ادامه دادن راه شهدای والامقام است.

همایش شهدای روحانی و طلبهبه گزارش ایکنا از اردبیل، سردار غفور کارگر، همرزم شهید سلیمانی، نهم بهمن‌ماه، در همایش شهدای روحانی، بصیرت سیاسی و انقلاب استان اردبیل، اظهار کرد: داشته‌هایمان را مدیون خون پاک شهدای والامقام هستیم که بایستی قدر داشته‌هایمان را بدانیم و در این زمینه مقام شهدای روحانی و طلبه برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

وی افزود: خداوند می‌فرماید کسانی که با مالشان و جانشان ایمان می‌آورند، هجرت می‌کنند و جهاد می‌کنند در راه خداوند بزرگ‌ترین درجه برای آن‌ها است و همانا رستگاران این دنیا و آن دنیا هستند.

همرزم شهید سلیمانی، بیان کرد: شهدای والامقام رستگاران این دنیا هم هستند که بالاتر از این درجه نداریم و همه ما عاشقان و دلداداگان شهدای والامقام هستیم که لیلاهای روح ما هستند و ما مجنونین در حسرت وصال آن‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: ما در فراق شهدا از درون می‌سوزیم و با نام و یاد آن‌ها تا حدودی به خود آرامش می‌دهیم ولی فقط این نیست و ما چهار وظیفه در قبال شهدا داریم.

همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: در قبال شهدای والامقام چهار وظایف و رسالت خطیر و حساس داریم؛ اول: حتما با شهدا ارتباط داشته باشیم نه به صورت عمومی با شهدای خاص ارتباط خاص، دوم: یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگهداریم و سوم: فرهنگ و آرمان‌های آن‌ها را بسط و گسترش دهیم و چهارم: ادامه دهنده واقعی راه شهدا باشیم نه مصلحتی و شرطی.

کارگر بیان کرد: 38 شهید روحانی دارای درجه و رتبه عالی بودند و علاوه بر آن نقش گسترده‌ای در شفافیت و روشنایی دین و انقلاب داشته‌اند که بعد از انقلاب و قبل از انقلاب نیز شهدای بزرگی تقدیم نظام مقدس انقلاب اسلامی شده است.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس رسالت و ماموریت روح‌افزایی و بسط و گسترش معنویت و ایجاد تقدس در جبهه‌ها توسط روحانیون انجام یافته و روحانیت الهام بخش رزمندگان است.

همرزم شهید سلیمانی، بیان کرد: جملات شهدا به ما روحیه انگیزشی داده به طوری که موتور وجود را روشن می‌کرد که در این باره آیت‌الله مشگینی گفته بود: من حاضرم تمام عباداتم را با دو رکعت نماز رزمنده در سنگر عوض کنم که این سخن چقدر برای یک رزمنده ارزشمند بود و در روحیه‌افزایی به عنوان یک شمع فروزان محسوب می‌شود.

وی، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آیت‌الله عاملی در ترویج فرهنگ شهدا نیز تصریح کرد: چکیده فرمایشات آیت‌الله عاملی تداوم راه و فرهنگ شهدا است و طبق آمارگیری‌ها فرمایشات امام جمعه اردبیل جزو پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها در این حوزه ارزشمند است.

کارگر، با اشاره به شخصیت شهید سلیمانی نیز بیان کرد: در محفل حاج قاسم نمی‌شود از او یاد نکرد، چرا که قهرمان ملی، جوانمرد و دل‌های مجذوب و روح‌ها شیفته اوست و بی‌شک شخصیت حاج قاسم انسان چند بعدی بود و جزو کم‌نظیرترین دیپلمات‌های دنیا بود و بی‌شک او یک ادیب بود.

وی تصریح کرد: شهدا شمع محفل بشریت هستند، شرط شهید شدن شهید بودن است که این‌ها از بطن روحانیت بیرون آمده است و مصداق سخنان شهید مطهری است که در کتاب انسان کامل گفته است: اگر کسی همه ارزش‌های الهی را کسب کند که این ارزش‌ها هماهنگ و همزمان با هم در وجود او رشد کند و به حد اعلی برسد این نشان از یک انسان کامل است که در حاج قاسم ما این ارزش‌ها را می‌دیدیم که تجلی داشت.

همرزم شهید سلیمانی، بیان کرد: مرز و رسالت روحانیت فرامرزی است که در منطقه ما بایستی ادامه دهنده روحانیون شهید ایرانی و غیرایرانی برای ترویج دین اسلام و اسلام ناب باشیم، چرا که بستر و زمینه فراهم است و تحقق این مهم کار سختی نیست و فقط دقت و ظرافت می‌خواهد.

انتهای پیام
captcha