تربیت ۲۰۰۰ مبلغه و روحانی زن در اردبیل
کد خبر: 4033703
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

تربیت ۲۰۰۰ مبلغه و روحانی زن در اردبیل

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، تربیت ۲ هزار مبلغه و روحانی زن را در سطح استان یادآور شد و گفت: این بانوان می‌توانند با تبلیغ ارزش‌های دینی به تقویت نهاد خانواده و جلوگیری از آسیب‌ها کمک کنند.

قاسم جعفرزاده تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 15 بهمن‌ماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار مبلغه در استان اردبیل در حال تحصیل بوده و با تربیتی شایسته تحویل جامعه می‌شوند.

اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی متولی تحقق اسلام ناب و همچنین تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است که با درایت امام راحل، مقام معظم رهبری همچنین مجاهدت مردم با صلابت در عرصه‌های مختلف به پیش می‌رود.

وی حفاظت و صیانت از محتوای دینی، اعتقادی، فرهنگی و آموزه‌های ارزشی اسلامی را یادآور شد و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای سر و سامان دادن به فعالیت‌های حوزه ترویج مکتب اسلام و تربیت نیروی انسانی شایسته بر اساس آموزه‌های دینی و اعتقادی سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت و امروز کارنامه درخشانی در حوزه‌های مختلف دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مسئولیت خطیر این نهاد انقلابی را در تربیت نیروی انسانی شایسته اعم از مبلغ و مبلغه یادآور شد و گفت: برای مقابله با هجمه‌های دشمنان انقلاب اسلامی فعالیت‌های مختلف در تقویت نظام ارزشی انجام شده و ما سعی کردیم تا در قالب گروه‌های مختلف مداحان، شعرا، هیئت‌های مذهبی و سایر جریان‌های فرهنگی و معنوی را سر و سامان دهیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ساختار حاکمیت اسلامی را بر محوریت ولایت فقیه و صیانت از ارزش‌های دینی یادآور شد و افزود: انسجام‌بخشی و سازماندهی جریان‌های فکری و تربیتی در تراز انقلاب اسلامی بسیار مهم و با ارزش است که در همین راستا تبلیغات اسلامی در استان اردبیل با همکاری سایر نهادهای فرهنگی توانسته به رسالت خود عمل کند.

وی استان اردبیل را خاستگاه شیعه و ارادتمندان به اهل بیت توصیف کرد و ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این استان مورد توجه جدی قرار گرفته و از جنبه‌های مختلف توانسته اصالت و شایستگی‌های خود را در عرصه دینی، اعتقادی و ارادت مردم این دیار به اهل بیت نشان دهند.

جعفرزاده، به تربیت شعرا، مداحان و مرثیه‌سرایان نام‌آوازه‌ای چون تاج‌الشعرا، یحیوی و خانواده مؤذن‌زاده اشاره کرد و گفت: در کنار این چهره‌های فاخر، علمای عمل‌گرای بسیار زیادی از این خطه به پا خاسته و به برکت انقلاب اسلامی توانسته‌اند در جایگاه‌های حساس کشوری حضور پیدا کنند.

وی، تربیت ۲ هزار مبلغه و روحانی زن را در سطح استان یادآور شد و گفت: این بانوان می‌توانند با تبلیغ ارزش‌های دینی به تقویت نهاد خانواده و جلوگیری از آسیب‌ها کمک کنند.

جعفرزاده، در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار تربیت زنان روحانی و مبلغه، ۶۰۰ روحانی نیز به مناطق روستایی و شهری محروم اعزام شدند تا ما منطقه بدون روحانی نداشته باشیم.

وی، نقش روحانیون را در جبهه تبلیغ دینی و بیان احکام الهی یادآور شد و بیان کرد: دشمن امروز در یک جریان ضد فرهنگی سعی دارد تا بین آحاد جامعه با روحانیت و همچنین نظام خانواده اختلال ایجاد کند که بهتر است با آگاهی از این توطئه دشمنان در جهت خنثی کردن این حرکت‌های فتنه‌انگیز باشیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: باید زنان در تراز انقلاب اسلامی و با حفظ حجاب و عفاف در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند و قطعاً با هوشیاری بانوان جریان انهدام نظام خانواده ناکام مانده و ما شاهد دفاع از ارزش‌های دینی و باورهای اعتقادی در جامعه اسلامی و خانواده‌های ایرانی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha