دولت به نخبگان و فرهیختگان در استان‌ها توجه جدی دارد
کد خبر: 4007222
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸

دولت به نخبگان و فرهیختگان در استان‌ها توجه جدی دارد

رئیس‌جمهور، گفت: باور داریم که در بین زنان، مردان و جوانان شهرستان‌ها، چهره‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌هایی وجود دارد که چه بسا در تهران نمی‌توان آن را پیدا کرد لذا دولت به نخبگان و فرهیختگان در استان‌ها توجه جدی دارد.

رضازاده// دولت به نخبگان و فرهیختگان در استان‌ها توجه جدی داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، 30 مهرماه، در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و شماری از قشرهای مردم استان اردبیل، اظهار کرد: دولت مصمم است ظرفیت‌های اقتصادی استان را در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، دیجیتال و فناوری‌های نو و دانش بنیان فعال کند.

وی بیان کرد:  باور داریم که در بین زنان، مردان و جوانان شهرستان‌ها، چهره‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌هایی وجود دارد که چه بسا در تهران نمی‌توان آن را پیدا کرد لذا دولت به نخبگان و فرهیختگان در استان‌ها توجه جدی دارد.

رئیس‌جمهور، گفت: دولت به توسعه علم، فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان‌ها تاکید جدی دارد و معتقدیم حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعتی و کشاورزی استان اردبیل می‌تواند ارزش افزوده فراوانی به همراه داشته باشد.

رئیسی تصریح کرد: ظرفیت‌های توسعه صنعت گردشگری در سطح استان اردبیل اولویت اساسی بوده و استان اردبیل از جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیری برخوردار است و توجه به اقتصاد گردشگری استان می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال و تولید ثروت، در بخش تولید و اقتصاد استان رونق ایجاد کند.

رئیس جمهور، توسعه خطوط راه‌آهن را از جمله اقدامات زیربنایی در رونق اقتصاد گردشگری دانست و گفت: راه‌آهن استان اردبیل قرار بود در 6 سال به بهره‌برداری برسد اما متاسفانه سال‌ها به تاخیر افتاده و امروز در جریان بازدید از راه‌آهن اردبیل به مسئولان تاکید کردم خط‌آهن استان با جدیت پیگیری شود تا هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

رئیسی تصریح کرد: آینده‌ای بسیار روشن برای اردبیل، می‌بینم و به آن امیدوار هستم و اطمینان دارم که با روحیه کار و تلاش و اخلاص، گشایش‌های زیادی در حوزه‌های مختلف در کشور ایجاد خواهد شد.

وی گفت: حاشیه‌نشینی حاصل بی‌توجهی به اقتصاد روستا است و برنامه دولت فعال کردن اقتصاد روستایی است تا بخش کشاورزی با اقداماتی از جمله خرید تضمینی محصولات کشاورزی، برای روستاییان، اقتصادی و به صرفه باشد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توجه به ارتقای فرهنگ جامعه در حقیقت ریل‌گذاری برای پیشرفت در مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیربنایی است، گفت: رسیدگی به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، دولت را از توجه به مسئله فرهنگ بازنخواهد داشت.

وی گفت: استان اردبیل مفاخر و شخصیت‌های بزرگ دینی، فرهنگی و علمی را تقدیم بشریت کرده و سلوک رفتاری مفاخر استان به عنوان الگویی در پیش روی انسان‌ها قرار دارد.

انتهای پیام
captcha