استعدادهای تحصیلی اردبیل به سمت کسب و کارهای دانش‌بنیان سوق می‌یابد
کد خبر: 4015477
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

استعدادهای تحصیلی اردبیل به سمت کسب و کارهای دانش‌بنیان سوق می‌یابد

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل، گفت: ایجاد توانمندی لازم در مستعدان برای راه‌اندازی کسب و کار نوآورانه و فناورانه از مهم‌ترین اهداف بنیاد ملی نخبگان است.

حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین شایقی، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل، دوم آذرماه، در نشست هم‌اندیشی نخبگان، مستعدان و فناوران برتر در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: مرکز نوآوری دانشگاه محقق اردبیلی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده که امیدواریم در راستای آشنایی بیشتر جامعه دانشگاهی با مفاهیم تجاری‌سازی و ایده‌پردازی، حمایت از ایده‌پردازان و افراد خلاق و تحقق اهداف مد نظر در حوزه کسب و کار دانش‌بنیان گام بردارد.

وی، با اشاره به برگزاری رویدادهای رقابتی‌محور، گفت: بنیاد ملی نخبگان به منظور ایجاد توانمندی لازم در مستعدان برای راه‌اندازی کسب و کار نوآورانه و فناورانه، برنامه‌ها و رویدادهای متعددی از جمله طرح شهید احمدی روشن و شهید بابابی را طراحی و اجرایی می‌کند.

شایقی افزود: تسهیل‌گری‌ مسیر، تسریع روند و حمایت مادی و معنوی از فناوران و نوآوران و در نهایت سوق دادن آنان به سمت تجاری‌سازی محصولات و ایجاد کسب و کار فناورانه و دانش‌بنیان، از مهمترین اهداف اجرای این طرح‌ها است.

برومند صلاحی، رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز، گفت: این مرکز در حال حاضر دارای ۸۱ اختراع ثبت شده و۴۴ ایده تجاری شده است.

وی، با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به دستاوردهای هسته‌ها و واحدهای فناور امری ضروری است، اضافه کرد: از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۹، حمایت‌های مالی دانشگاه را از فناوران رشد سه برابری داشته است که البته این رشد با راه‌اندازی صندوق پژوهش و نوآوری در استان، در حال افزایش است.

انتهای پیام
captcha