انجام واکسیناسیون نیازمند بسیج تجهیزات و نیروی انسانی است
کد خبر: 3992148
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
مجید شیرانی:

انجام واکسیناسیون نیازمند بسیج تجهیزات و نیروی انسانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: انجام واکسیناسیون کرونا نیازمند برنامه‌ریزی و بسیج تجهیزات و نیروی انسانی است، باوجود مشکلات مالی در مقاطعی با کمبود واکسن مواجه می‌شویم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری مجید شیرانی‌، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۳۰ مردادماه در تشریح وضعیت چهارمحال و بختیاری از نظر شیوه ویروس کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر در بحرانی‌ترین شرایط از نظر شیوع ویروس کرونا از ابتدا تاکنون هستیم، در بخش بهداشت و درمان بار عظیمی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

شیرانی ادامه داد: انجام واکسیناسیون کرونا نیازمند برنامه‌ریزی و بسیج تجهیزات و نیروی انسانی است، باوجود مشکلات مالی در مقاطعی با کمبود واکسن مواجه می‌شویم و باتوجه به نوبت‌دهی به گروه‌های هدف از ۱۰ روز قبل از تزریق، با اعتراضات مردمی روبرو شده و نیروهای بهداشتی حاضر در مراکز واکسیناسیون با هجمه مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰۰ بیمار در بخش‌های کرونایی چهارمحال و بختیاری بستری و تحت مراقبت هستند، گفت: همچنین بخش‌های ارائه خدمات به بیماران خاص، مادر و کودک، بیماران ترومایی و آسیب‌دیده در نزاع و حوادث رانندگی نیز فعال هستند، بخش‌های بیمارستانی از بیمار اشباع شده است، باتوجه به طولانی شدن روند بیماری در خیز پنجم، فشار زیادی به سیستم بهداشت و درمان وارد می‌شود.

شیرانی با تأکید بر اینکه بخش پشتیبانی تجهیزات در بیمارستان‌ها منتظر یک تلنگر است، عنوان کرد: روزانه بالغ بر ۴۰۰ سی تی اسکن در بیمارستان‌های هاجر و کاشانی انجام می‌شود، این دستگاه بسیار حساس و گرانقیمت است، در صورت خرابی با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تأکید کرد: موج کرونا باید به سرعت شکسته شود، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اعمال شده در هفته گذشته موجب شد تا حدودی خطر دورهمی‌های ایام تاسوعا و عاشورا و بازگشت هم‌استانی‌ها از سایر مناطق کشور به استان رفع شود، اما هم‌چنان شاهد مراجعه هم‌استانی‌ها به زادگاهشان در این ایام بودیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از هیئت‌های عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، عنوان کرد: اما شاهد دسته‌روی و تجمع مردم برای تماشا در برخی نقاط بودیم، همچنین در شب شام غریبان نیز تراکم جمعیت شکل گرفت.

شیرانی با بیان اینکه برخی از استان‌ها در بخش بیماران سرپایی به قله رسیده‌اند، یادآور شد: مابقی استان‌ها نیز با دو هفته تأخیر در بخش سرپایی و بستری به قله خواهند رسید، برای تسریع در روند نزولی بیماران کرونایی باید محدودیت‌ها با شدت ادامه پیدا کند، همچنین باید تدابیری برای جلوگیری از برگزاری هرگونه دورهمی، مراسم ترحیم و مهمانی اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: در استان برخی اختیارات قانونی برای منع تردد شبانه و جلوگیری از برگزاری مجالس ترحیم و مراسمات وجود دارد، باید منع تردد شبانه با قوت اجرا شود و برای این منظور از گشت‌های سیار استفاده شود.

انتهای پیام
captcha