فعالان اقامه نماز شهرکرد تجلیل شدند
کد خبر: 4197088
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

فعالان اقامه نماز شهرکرد تجلیل شدند

دهمین اجلاس نماز شهرستان شهرکرد با شعار «نسل نو، مدرسه، مسجد و دانشگاه» و پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری برگزار و فعالان اقامه نماز تجلیل شدند.

اجلاس نماز شهرستان شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، دهمین اجلاس نماز شهرستان شهرکرد با شعار «نسل نو، مدرسه، مسجد و دانشگاه» و پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری امروز، ۱۱ بهمن‌ماه با حضور جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان در شهرکرد برگزار شد.

بهادر عبدالغنی، فرماندار شهرستان شهرکرد در این اجلاس با اشاره به توصیه‌های اکید قرآن و اهل‌بیت(ع) نسبت به فریضه الهی نماز، اظهار کرد: نماز در ادارات یکی از مباحث جدی و مهم است که با ابلاغ وزارت کشور به فرمانداران و مدیران، باید ۲۰ دقیقه را به برپایی نماز جماعت در ادارات اختصاص دهند و حتی‌الامکان زمان جلسات با موعد نماز تداخل نداشته باشد.

ابلاغ منشور اقامه نماز در ادارات 

عبدالغنی تأکید کرد: منشور نماز دستگاه‌های اجرایی به مدیران ابلاغ شده که موظف به اجرا هستند، همچنین آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز چندین نهاد و دستگاه اجرایی را از جمله آموزش و پرورش، سازمان توسعه و تجهیز مدارس، راه و شهرسازی و ... را پوشش می‌دهد که مباحثی همچون ترویج فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان، احداث و تجهیز نمازخانه‌های مدارس، احداث و ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی و ... بر طبق این آیین‌نامه جامع باید مورد عنایت دستگاه‌های ناظر باشد.

فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، افزود: از مدیران در سراسر استان خواسته شده که در ایام‌الله دهه فجر و در روزهای منتهی به ۱۱ اسفندماه، دستاوردها و پیشرفت‌های دستگاه زیرمجموعه خود را در برنامه‌های مختلف برای آحاد مردم بازگو و تبیین کنند.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی امروز کارنامه درخشانی دارد که به‌ویژه در آستانه انتخابات به‌عنوان مهم‌ترین رویداد سیاسی سال باید برای مردم گفته شود و شاهد نمایش عزت و اقتدار ایران اسلامی در این عرصه مهم و حساس باشیم.

گفتنی است، سخنرانی حجت‌الاسلام محمد احمدی، امام‌جمعه بروجن در تبیین اهمیت نماز، اجرای سرودهای دانش‌آموزی، تجلیل از نوجوانان برگزیده در مسابقات قرآن، عترت(ع) و نماز دانش‌آموزان در سال گذشته و نیز تجلیل از فعالان اقامه نماز در ادارات از دیگر بخش‌های اجلاس نماز شهرستان شهرکرد بود.

خدیجه نادری 

انتهای پیام
captcha