جذب نخبگان اولویت تشکل‌های مردم‌نهاد باشد
کد خبر: 4192984
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

جذب نخبگان اولویت تشکل‌های مردم‌نهاد باشد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با یادآوری اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد از دل مردم و بطن جامعه هستند، گفت: این مراکز از سوی افراد دلسوز و دغدغه‌مند جامعه شکل می‌گیرند و این افراد باید توانمند و در حوزه‌های تخصصی تربیت شوند و نیز، جذب نخبگان باید اولویت تشکل‌های مردم‌نهاد باشد.

شهرام خواجوی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، شهرام خواجوی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۱۹ دی‌ماه در نشست تخصصی «طلیعه کوثر» با موضوع خانواده که با حضور بانوان فعال در مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شد با اشاره به اینکه تشکل‌های مردمی نقش عظیمی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کف جامعه دارد، اظهار کرد: زنجیره انتقال ارزش‌ها و هنجارها در جامعه دچار اختلال شده و در کف جامعه مشاهده می‌کنیم که مثلاً یکی از علل ناهنجاری در پوشش و رفتار برای دختران ۱۲ تا ۱۶ سال ممکن است ناشی از خانواده باشد که کارکرد خود را از دست داده است.

وی با ذکر اینکه انتقال ارزش‌ها در برخی خانواده‌ها دچار آسیب شده است، ادامه داد: خانواده بزرگ‌ترین نقش را در انتقال ارزش‌ها و هنجارها و کاهش آسیب‌ها برعهده دارد و لذا والدین باید در قبال تربیت و پرورش فرزندان قدرتمند و آگاه باشند.

خواجوی خانواده را کانون عشق‌ورزی و کانون محبت دانست و افزود: مهرورزی و عاطفه در کانون خانواده باعث کاهش آسیب‌ها و تربیت صحیح در خانواده است که اگر محقق نشود، فرزندان مهارت ارتباطی و اجتماعی را در بستر خانواده فرا نمی‌گیرند و آسیب‌پذیر می‌شوند برخی خانواده‌ها درگیر خشونت، کودک‌آزاری، خودکشی و ... هستند. خانواده مسئول تربیت اولیه فردی انسان است و بقیه نهادها مانند مدرسه و اجتماع تکمیل‌کننده خانواده هستند.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها باید توانمند شوند و مهارت‌های اجتماعی به آنان آموزش داده شود زیرا در سایه نبود مهارت‌ها، کارکرد خانواده دچار آسیب خواهد شد. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با یادآوری اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد از دل مردم و بطن جامعه هستند، تصریح کرد: این مراکز از سوی افراد دلسوز و دغدغه‌مند جامعه شکل می‌گیرند و این افراد باید توانمند و در حوزه‌های تخصصی تربیت شوند و نیز، جذب نخبگان باید اولویت تشکل‌های مردم‌نهاد باشد. 

خواجوی در پایان برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی را از رویکردهای دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری عنوان کرد و افزود: از فعالان این عرصه انتظار می‌رود که سرفصل‌های آموزشی مورد نیاز و مدنظر خود را به ما اعلام کنند تا برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری دوره‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha