روایت عظمت واقعی انقلاب در اردوهای راهیان پیشرفت دانشجویان
کد خبر: 4174643
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

روایت عظمت واقعی انقلاب در اردوهای راهیان پیشرفت دانشجویان

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به تأثیرگذاری بالای اردوی راهیان پیشرفت در جذب دانشجویان، گفت: جوانان دانشجو وقتی در این برنامه‌ها با دستاوردها و پیشرفت‌های کشور آشنا می‌شوند، حقیقتاً از این حجم رشد و توسعه شگفت‌زده و امیدوار شده و جایگاه و عظمت واقعی انقلاب و کشور را باور می‌کنند.

رمضانعلی عین‌الکمال

 به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی عین‌الکمال، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی کشور امروز ۱۹ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان  با اشاره به اینکه توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب نسبت به بسیج دانشجویی افتخار این مجموعه است، اظهار کرد: ایشان ۱۳ دیدار مخصوص بسیج دانشجویی داشته‌ و در هر دیداری اشاره به تکالیف این مجموعه در حوزه مسائل انقلاب و نظام کرده‌اند. 

وی با ذکر اینکه بسیج دانشجویی به تعبیر مقام معظم رهبری در وسط خیمه انقلاب قرار دارد و باید جایگاه خود را قدر بداند، ادامه داد: بسیج دانشجویی همواره در خط مقدم حضور داشته و مصداق آن در زمینه حوادث اخیر فلسطین بود که بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های ۱۳ استان در روز نخست عملیات حماس، تجمع برگزار کردند و واکنش نشان دادند. 

عین‌الکمال با تصریح اینکه بسیج دانشجویی در مقوله جهاد تبیین ورود خوبی داشته است، گفت: قرارگاه جهاد تبیین در تمامی نواحی بسیج دانشجویی تشکیل شده و جلسات آن به‌صورت منظم برگزار می‌شود؛ دانشجویان بسیجی در موضوع جهاد تبیین ابداعات جالب توجهی هم داشته‌اند و به شیوه‌های مختلف کارهای جالبی را رقم می‌زنند که اثرات خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در خصوص مسائل اخیر در حوزه عفاف و حجاب طرح‌های خوبی داشته است، بیان کرد: این طرح‌ها در استان‌های مختلف به فراخور شرایط هر منطقه متفاوت است و بومی‌سازی شده‌اند و بر حسب شرایط، اثرگذاری لازم را دارند. گزارش‌هایی که از دانشگاه‌های این استان دریافت کردم گویای آن است که وضعیت حجاب و عفاف درون دانشگاهی بهتر از شرایط خارج آن یعنی در درون جامعه است که جای خرسندی و امیدواری دارد. 

عین‌الکمال در خصوص شیوه‌های جذب دانشجویان برای ورود به مجموعه بسیج دانشجویی، تصریح کرد: یکی از این شیوه‌ها، استقبال بسیج از دانشجویان جدیدالورود است که در این راستا غرفه‌هایی در زمان ثبت‌نام برپا و دانشجویان نام‌نویسی می‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به تأثیرگذاری بالای اردوی راهیان پیشرفت در جذب دانشجویان، ادامه داد: بنده خاطرات خوبی از این اردوها که روایت واقعیات و پیشرفت‌هاست، دارم و جوانان دانشجو وقتی در این برنامه‌ها با دستاوردها و پیشرفت‌های کشور آشنا می‌شوند، حقیقتاً از این حجم رشد و توسعه شگفت‌زده و امیدوار می‌شوند و جایگاه و عظمت واقعی انقلاب و کشور را باور می‌کنند. 

عین‌الکمال افزود: راهکار دیگر، اردوهای معنوی راهیان نور است که مشاهده این فضا و آشنایی با رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس تأثیرات مثبت فراوانی بر دانشجویان حتی به ظاهر غیرمعتقد دارد. 

وی در پایان با استناد به آیه «قُلْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ» (جمعه/6) و آیه بعدی، اظهار کرد: آیات فراوانی در خصوص یهود وجود دارد و از جمله در این آیه اشاره دارد که این قوم به‌شدت از مرگ هراسانند و به هر شکل ممکن تلاش می‌کنند خود را زنده نگه دارند؛ صحنه‌هایی که در دو سه روز اخیر در نبرد بزرگ و حماسه عظیم طوفان الاقصی مشاهده کردیم و  صهیونیست‌ها را دیدیم که چگونه هراسان و پریشان بودند، مؤيد همین مطلب قرآنی بود.

انتهای پیام
captcha