سند کاهش آسیب‌های اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری تدوین می‌شود
کد خبر: 4168044
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

سند کاهش آسیب‌های اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری تدوین می‌شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اقدامات انجام شده در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از ابتدای دولت، شرح وظایف دستگاه‌ها از جمله بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و... بوده که اقدامات مؤثری صورت گرفته است و خروجی این اقدامات منجر به طراحی سند کاهش آسیب‌های اجتماعی استان خواهد شد.

شهرام خواجوی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، شهرام خواجوی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری امروز، ۱۹ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه موضوع خودکشی به‌عنوان یک پدیده استان‌های زاگرس‌نشین را درگیر کرده است، گفت: این مسئله خاص استان نیست.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از ابتدای دولت، شرح وظایف دستگاه‌ها از جمله بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و... بوده که اقدامات مؤثری صورت گرفته است، به طوری‌که سال گذشته برنامه‌های استانی در خصوص کاهش موضوع خودکشی طراحی شد. ۹ برنامه دیگر نیز آماده شده و خروجی این اقدامات منجر به طراحی سند کاهش آسیب‌های اجتماعی استان خواهد شد.

خواجوی بیان کرد: سال گذشته بحث خودکشی در استان حدود ۱۰ درصد کاهش یافت، اما از ابتدای امسال در برخی مناطق آمار خودکشی افزایش یافت که جلسات متعددی با معتمدین و شوراها برگزار و برنامه‌هایی در این راستا اجرایی شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به همگرایی شکل گرفته میان دستگاه‌های دخیل در امر آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: باید دستگاه‌های اجرایی وظیفه خود را در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهند، اما بخشی از کارها به تشکل‌های مردمی ارتباط دارد و لازم است رسانه‌ها نیز در بحث اطلاع‌رسانی، افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه اجتماعی و فرهنگی تلاش کنند تا این موضوع در سطح استان افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha