عرضه قرآن و کتب فقهی در غرفه عمان نمایشگاه کتاب + فیلم
کد خبر: 4141471
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

عرضه قرآن و کتب فقهی در غرفه عمان نمایشگاه کتاب + فیلم

مسئول غرفه عمان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت:‌ کتاب‌هایی که امسال در غرفه عمان عرضه شده در موضوعات و حوزه‌های متفاوت و متنوعی هستند و ما امسال نسخه‌هایی از قرآن کریم، کتبی در مورد ادبیات و فرهنگ عمان و موضوعات فقهی را در این نمایشگاه عرضه کرده‌ایم.

سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره)، شاهد حضور پررنگ کشورهای منطقه در بخش بین‌الملل است که با هدف آشنایی بازدیدکنندگان از عناوین کتاب‌های منتشره در این کشورها و فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه نشر و ترجمه کتاب، غرفه‌های خود را در این نمایشگاه دایر کرده‌اند.

عمان از جمله کشورهایی است که در حوزه نشر کتاب به خصوص کتب دینی در منطقه یکی از کشورهای پیشرو است و هرساله کتاب‌های مختلفی در موضوعات مختلف در این کشور منتشر می‌شود. این کشور در نمایشگاه امسال کتاب تهران هم حضور دارد.

«خالد الراشدی»، از وزارت تبلیغات اسلامی عمان و مسئول غرفه این کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ در گفت‌و‌گویی که با خبرنگار ایکنا در این نمایشگاه داشت، در پاسخ به پرسشی در مورد کتاب‌های عرضه شده در غرفه این کشور و کیفیت نمایشگاه امسال با اشاره به استقبال مردمی از نمایشگاه کتاب تهران و حضور افراد در غرفه عمان گفت: خوشبختانه امسال استقبال از نمایشگاه خوب بوده و با توجه به سال‌های گذشته، این استقبال امسال بهتر بود.

الراشدی ادامه داد: کتاب‌هایی که در غرفه عمان عرضه شده در موضوعات و حوزه‌های متفاوت و متنوعی هستند. در این مورد می‌توان به نسخه‌هایی از قرآن کریم، کتبی در مورد ادبیات و فرهنگ عمان و موضوعات فقهی اشاره کرد. امسال برای نخستین بار کتاب‌های کودکان هم در این غرفه عرضه شده که در نوع خود جالب است.

نماینده وزارت تبلیغات اسلامی عمان تصریح کرد: در دو روز اول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تعداد بازدیدکنندگان از غرفه عمان بسیار خوب بود و ما فکر نمی‌کردیم که تا این اندازه ایرانیان از کتاب‌های عربی چاپ عمان استقبال کنند.

 وی در مورد امکان چاپ کتاب به زبان‌هایی غیر از زبان عربی از جمله زبان فارسی در عمان گفت: در این زمینه درصدد هستیم که به زبان‌های دیگری غیر از عربی هم کتاب‌هایی منتشر کنیم.

الراشدی در مورد میزان استقبال از کتاب‌های دینی در عمان توضیح داد: امسال کتاب‌های دینی در تعداد بیشتری در عمان منتشر شده و استقبال هم از آنها خوب بوده است و وزارت اوقاف بیشترین حمایت را در حوزه چاپ کتب دینی انجام می‌دهد.

الراشدی در پایان با تشکر از مسئولان نمایشگاه و ایرانیان به دلیل میزبانی از عمان، در مورد امکان انتشار و توزیع کتاب در عمان با موضوع ایران و فرهنگ ایرانیان تصریح کرد: این بستگی به ناشران ایرانی و میزان تمایل آنها برای همکاری دارد. با این همه قرار شده است که از سال آینده آثار ایرانی هم در عمان منتشر و توزیع شود.

انتهای پیام
captcha