فعالیت گسترده فرهنگی الحشد الشعبی در ثبت حماسه مقاومت عراق
کد خبر: 4142228
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
عضو الحشد الشعبی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

فعالیت گسترده فرهنگی الحشد الشعبی در ثبت حماسه مقاومت عراق

علی مشتت، از مسئولان مدیریت فرهنگی سازمان بسیج مردمی عراق(الحشد الشعبی) با اشاره به فعالیت‌های گسترده این سازمان در زمینه مستندسازی فعالیت‌های مقاومت عراق در مبارزه با تروریسم و اشغالگری از فعالیت‌های قرآنی گسترده این سازمان نیز خبر داد.

علی مشتت، از اعضای مدیریت فرهنگی الحشد الشعبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در حاشیه سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مورد فعالیت‌های بخش رسانه‌ای و انتشارات الحشد الشعبی و تأثیر این مرکز در انتشار فرهنگ مقاومت و همچنین مستندسازی حماسه بزرگ الحشد و مردم عراق در آزادسازی این کشور از چنگال تروریسم دولتی گفت: نقش اصلی مستندسازی تاریخ فعالیت الحشد الشعبی است و این امر از طریق انتشار آثار مستند و همچنین زندگی‌نامه‌هایی صورت می‌گیرد که از سوی این مدیریت تألیف شده است. از جمله مهم‌ترین این آثار می‌توان به کتاب «جمال العراق» که به زندگی‌نامه و افکار شهید ابومهدی المهندس اختصاص دارد و از جمله تألیفات مرکز اسناد مقاومت اسلامی در عراق است، اشاره کرد.

به گفته این مسئول فرهنگی الحشد الشعبی، با وجود هجمه رسانه‌ای که علیه الحشد الشعبی در جریان است، فعالیت‌های گسترده‌ای در این سازمان و خارج از آن و همچنین مؤسسات مستقل در حال انجام بوده و سعی بر این است که با انتشار آثار تألیفی شامل مدارک و مستندات و همچنین با انجام مصاحبه‌هایی با شخصیت‌های خارج از الحشد و اعضای الحشد نسبت به مستندسازی و ثبت تاریخ به منظور روشن شدن حقیقت مقاومت ملت عراق و حماسه الحشد الشعبی در آزادسازی این کشور از تروریسم دولتی اقدام شود؛ در این میان اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در عراق به شکلی پیوسته در حال تلاش در این زمینه بوده و برای مواجهه با این هجوم فرهنگی به‌طور پیوسته در حال فعالیت هستیم.

وی توضیح داد: این فعالیت‌ها با هدفی واحد و در بخش‌های مختلف صورت گرفته و محور اصلی آن حمایت از الحشد الشعبی و تضمین فعالیت آن در زمینه‌های مختلف و حفظ جایگاه و وجهه این سازمان بزرگ مردمی است.

فعالیت گسترده بخش فرهنگی حشدالشعبی در ثبت حماسه مقاومت عراق

مشتت در مورد این دوره از نمایشگاه تهران و عملکرد آن نیز تصریح کرد: این نمایشگاه از نظر برنامه‌ریزی و همچنین امکانات پیش‌بینی شده برای انتشارات و کشورهای خارجی حاضر بسیار مناسب و از سویی فرصت خوبی برای حضور و آشنایی با دیگر حاضران در این نمایشگاه از کشورهای دیگر بود.

به گفته وی حضور الحشد الشعبی در این نمایشگاه امکان آشنایی بازدیدکنندگان ایرانی با تألیفات و آثار منتشره از جانب مرکز انتشارات الحشد الشعبی در حوزه مقاومت و به‌ویژه چهره‌های برجسته مقاومت عراق از جمله شهید حاج ابو مهدی المهندس بود و کتاب‌های مستند چاپ شده از سوی این مرکز را فراهم کرد. از سویی برگزارکنندگان نیز امکانات مناسبی برای شرکت‌کنندگان خارجی فراهم کرده هماهنگی کامل میان مسئولان و شرکت‌کنندگان نیز وجود داشت.

فعالیت گسترده بخش فرهنگی حشدالشعبی در ثبت حماسه مقاومت عراق

به گفته علی مشتت استقبال مردم ایران و جوانان از این غرفه بسیار خوب و در سطح مناسبی بوده است و همچنین مسئولان نیز به شکلی مستمر با ما در ارتباط بوده و هر جا که نیاز به امکاناتی بوده بلافاصله نسبت به تأمین آن اقدام شده است.

این مسئول فرهنگی الحشد الشعبی در مورد فعالیت‌های قرآنی این سازمان مردمی در عراق نیز تصریح کرد: مدیریت عقیدتی در الحشد الشعبی وظیفه سازمان‌دهی فعالیت‌های قرآنی الحشد الشعبی را بر عهده دارد و مسابقات قرآنی مختلفی را نیز برگزار می‌کند. از سویی محافل قرآنی بسیاری از سوی الحشد برای اعضا و غیر اعضا برگزار می‌شود.

وی افزود: به‌طور کلی می‌توان گفت ارتباط پیوسته‌ای میان الحشد الشعبی و عتبات عالیات در حوزه محافل قرآنی برقرار است و محافل قرآنی متعددی به همت الحشد الشعبی در آستان مقدس عباسی و حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار می‌شود. از سویی الحشد در محافل قرآنی برگزار شده در عتبات عالیات در کاظمین و سامرا نیز شرکت دارد و سال گذشته یکی از اعضای الحشد در رشته تلاوت قرآن کریم موفق به کسب مقام برتر در سطح عراق شد.

 این مسئول فرهنگی الحشد الشعبی در پایان بار دیگر از همکاری عالی مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکر و قدردانی کرد.

نمایی از غرفه الحشد الشعبی در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 
گفت‌وگو: سعید عدالت جو
انتهای پیام
captcha