آماده‌باش پلیس چهارمحال‌وبختیاری برای چهارشنبه آخر سال
کد خبر: 4127880
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

آماده‌باش پلیس چهارمحال‌وبختیاری برای چهارشنبه آخر سال

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال‌وبختیاری در خصوص تمهیدات و آماده‌باش پلیس برای چهارشنبه آخر سال، گفت: تعداد محدودی از افراد در کشور از آداب و رسوم عبور کرده و سبب آزار واذیت دیگران می‌شوند که در این زمینه نیروی انتظامی وظیفه دارد به خواست مردم با افرادی که باعث اخلال در نظم عمومی می‌شوند، برابر قانون برخورد کند.

منوچهر امان اللهی، فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار منوچهر امان‌اللهی، فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال‌وبختیاری امروز، 22 اسفندماه در «نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال وبختیاری» با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون سه هزار و 900 کیلوگرم موادمخدر با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان کشف شده است، اظهار کرد: در این راستا سه هزار و 115 نفر از قاچاقچیان و خرده‌فروشان دستگیر و 40 فقره مغازه توزیع کننده مواد مخدر پلمب شد.

وی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا با افزایش۹۳ درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته مواجه بودیم، افزود: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه، 230 میلیارد تومان بوده است. همچنین ارزش ریالی پرونده‌های بررسی شده در حوزه جرایم اقتصادی ۱۳۸۳ میلیارد تومان بوده است که افزایش 26 درصدی را نشان می‌دهد.

امان‌اللهی به وقوع ۱۱هزار و ۶۱۵ مورد سرقت در استان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: در همین راستا 2 هزار و 901 سارق و۳۲ باند سارقان دستگیر و متلاشی شدند.

فرمانده انتظامی استان به موضوع تصادفات اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون چهار هزار و 836 فقره تصادف با افزایش ۱۱ درصدی در سال جاری نسبت به سال گذشته داشتیم که تعداد فوتی‌ها با ۱۹۸ نفر، کاهش۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی از ۲۱ هزار بازدید در طرح نظارت بر واحدهای صنفی و بازار از ابتدای امسال خبر داد و افزود: در این راستا بیش از ۱۶ هزار تذکر، بیش از ۳۸٠٠ فقره اخطاریه و ۴۸۶ فقره پلمب واحد صنفی انجام شده است.

امان‌اللهی همچنین از مراجعه ۲۹٠ هزار نفر به کلانتری و پاسگاه‌های استان و دریافت خدمات خبر داد و افزود: بیش از ۱۹۳ هزار مورد خدمات در حوزه راهنمایی و رانندگی و راهور و بیش از ۱۶هزار مورد خدمات مشاوره‌ای داده شده است.

وی از اعزام 3857 نفر به خدمت سربازی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: در همین مدت زمان، 2هزار و 306 مشمول غایب دستگیر شدند و بیش از ۱۴ هزار نفر از درخواست‌کنندگان خدمات دریافت کردند.

فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری در خصوص تمهیدات و آماده‌باش پلیس برای چهارشنبه آخرسال، گفت: تعداد محدودی از افراد در کشور از آداب و رسوم عبور کرده و سبب آزار واذیت دیگران می‌شوند که در این زمینه نیروی انتظامی وظیفه دارد به خواست مردم با افرادی که باعث اخلال در نظم عمومی می‌شوند، برابر قانون برخورد کند.

وی شعار نوروزی پلیس را «نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای» مطرح و افزود: نیروی انتظامی تمام توان خود را برای حضور پررنگ در ایام نوروز به کار خواهد گرفت تا مردم به راحتی بتوانند به برنامه‌های نوروزی خود رسیدگی کنند.

امان‌اللهی در پایان گفت: در این ایام سه ایستگاه پلیس در استان اضافه خواهد شد و روزانه ۴٠ واحد گشت در حوزه پلیس راه و۱۱٠ گشت انتظامی خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha