امیدآفرینی یکی از وظایف مهم رسانه‌هاست
کد خبر: 4126661
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع):

امیدآفرینی یکی از وظایف مهم رسانه‌هاست

علی‌محمد اکبری گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران هرگز دست از دشمنی خود برنمی‌دارند و همواره به‌دنبال برهم زدن آرامش ایران اسلامی هستند به همین جهت نیز گذشته کشور را روشن و آینده را تاریک نمایان می‌کنند در چنین شرایطی امیدآفرینی یکی از وظایف مهم رسانه‌ها به شمار می‌آید.

علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم ع

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) امروز، ۱۶ اسفندماه در «اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر چهارمحال و بختیاری» با اشاره به جایگاه والای اهل قلم و خبرنگاران که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است، اظهار کرد: خصوصیات خاص حضرت ابوذر که یکی از صحابه خاص پیامبر اکرم(ص) بودند عبارتند از صداقت در گفتار، مطالبه‌گری، روشنگری، بصیرت‌افزایی، طرفداری از جبهه حق که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) افراد بسیاری گمراه شدند، حق‌گویی و حق‌شناسی، سبک زندگی اسلامی و ... که همین خصوصیات منجر شد جشنواره بسیج رسانه‌ای کشور به این عنوان نامگذاری شود.

اکبری افزود: اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از رسالت‌های مهم جامعه رسانه‌ای کشور به‌شمار می‌آید این رسالت نقش مؤثری در زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) دارد و این زمینه‌سازی که با استفاده از ظرفیت‌های رسانه محقق خواهد شد یکی از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اينکه جهاد تبیین یکی دیگر از وظایف رسانه‌های انقلابی است، ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران هرگز دست از دشمنی خود برنمی‌دارند و همواره به‌دنبال برهم زدن آرامش ایران اسلامی هستند به همین جهت نیز گذشته کشور را روشن و آینده را تاریک نمایان می‌کنند در چنین شرایطی امیدآفرینی یکی از وظایف مهم رسانه‌ها به‌شمار می‌آید، مطالبه‌گری نیز دیگر وظیفه رسانه‌هاست البته باید توجه داشت خبرنگاران و رسانه‌های انقلابی مطالبه‌گری به حق دارند درواقع درکنار انتقاد، اقدام به ارائه راهکار و پیشنهاد نیز می‌کنند.

اکبری مطرح کرد: با توجه به اینکه در فتنه‌های اخیر شاهد بودیم دشمنان جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت خود را به‌کار گرفتند تا سبک زندگی غربی را در کشور ترویج کنند بنابراین رسانه‌های انقلابی باید برای ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش بسیاری داشته باشند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) با تأکيد بر لزوم استفاده از ظرفیت کامل رسانه به‌صورت کنشی عمل کردن، افزود: نباید به مرحله‌ای برسیم که در محاصره تبلیغاتی دشمن قرار بگیریم و پس از آن تلاش کنیم با این محاصره مقابله کنیم درواقع باید تمامی ظرفیت خود را به‌کار بگیریم تا دشمنان را در محاصره تبلیغاتی خود قرار دهیم و دچار ضرر و آسیب نشویم و این موضوع نیز یکی دیگر از وظایف مجموعه رسانه انقلابی است.

وی با اشاره به دیگر وظایف رسانه‌های انقلابی، تصریح کرد: مقابله با جنگ روانی، شناختی، ترکیبی و نرمی که توسط دشمنان علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است، حفظ و تداوم روحیه انقلابی در جامعه و ... از جمله این وظایف است، با توجه به‌ وظایف ذکر شده برای مجموعه رسانه‌های انقلابی و در مجموع می‌توان گفت رسالت مهم این رسانه‌ها امر به معروف و نهی از منکر است که حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز به‌عنوان بالاترین معروف شناخته می‌شود.

اکبری در پایان با اشاره به مشکلات خبرنگاران، یادآور شد: معرفی خبرنگاری به‌عنوان شغل سخت و زیان‌آور، تأمین امنیت شغلی، در نظر گرفتن بیمه حوادث و بازنشستگی برای خبرنگاران، به‌روز‌رسانی سواد رسانه‌ای آنها و ... از جمله مهم‌ترين مشکلات خبرنگاران است که انتظار می‌رود برطرف شوند چراکه رسانه فعالیتی فرهنگی است و امروز مشکلات فرهنگی یکی از مهم‌ترین معضلات کشور به‌شمار می‌آیند.

داوری ۲۵۰ اثر از چهارمحال‌وبختیاری در جشنواره ابوذر

در ادامه احسان ربیعی، مسئول بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دستورالعمل اجرایی این جشنواره در ابتدای سال ابلاغ شد، اظهار کرد: رونمایی از پوستر فراخوان جشنواره همزمان با روز قلم در ۱۳ تیرماه در منزل شهید شهرانی( شهید رسانه استان) و با حضور مسئولان استانی انجام شد.

ربیعی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا ۱۰ دی‌ماه تعیین شده بود، گفت: فعالان رسانه‌ای استان ۲۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی با تأکيد بر اینکه برای جلوگیری از شائبه اعمال سلیقه داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ابوذر توسط هیئت داوران سازمان بسیج رسانه کشور انجام شد، بیان کرد: داوری آثار تا ۵۰ روز طول کشید و در نهایت آثار منتخب به استان اعلام شد.

ربیعی در پایان گفت: این آمادگی وجود دارد که در صورت اعتراض شرکت‌کنندگان به نتایج داوری آثار، این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha