ثبت‌نام برای «طرح بشری» در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
کد خبر: 4110229
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

ثبت‌نام برای «طرح بشری» در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد

ثبت‌نام از قرآنیان برای شرکت در دوره ملی تربیت مربی طرح آموزش نوین قرآن کریم موسوم به «طرح بشری» که از مهرماه در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شده بود، ادامه دارد.

قرآن کریم

روح‌انگیز بهرامی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه مؤسسه قرآنی نور شهرکرد و مصباح‌الهدی شهر بن برای برگزاری دوره ملی تربیت مربی طرح آموزش نوین قرآن کریم موسوم به «طرح بشری» در استان اعلام آمادگی کرده بودند که از علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام دعوت کرده‌اند، اظهار کرد: بر طبق اعلام دفتر قرآن و عترت(ع) اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعداد ثبت‌نام‌کنندگان هنوز به حدنصاب لازم یعنی ۱۰۰ نفر نرسیده است تا شاهد برگزاری دوره با حضور استاد کشوری باشیم.

وی ادامه داد: مؤسسه قرآنی نور شهرکرد از اواخر مهرماه نسبت به اعلام فراخوان و دعوت از علاقه‌مندان برای شرکت در طرح بشری اقدام کرد که اگر تعداد متقاضیان به حدنصاب لازم در استان برسد‌، اجرای این دوره با هماهنگی معاونت قرآن و عترت(ع) و اعزام استاد از سوی این معاونت در استان برگزار خواهد شد.

بهرامی با تصریح اینکه طرح بشری در طی یک دوره پنج روزه برگزار می‌شود، بیان کرد: این طرح در قالب یک دوره ۲۱ ساعته تعریف شده است که شامل ۱۴ ساعت دوره آموزشی و هفت ساعت آزمون عملی است. عموم علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح قرآنی می‌توانند به سامانه جامع مدیریت امور قرآنی حمد به نشانی https://qia.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

این بانوی فعال قرآنی استان در خصوص اهداف طرح بشری، تصریح کرد: آموزش قرآن به سبک پیامبر(ص)، آکادمیک ساختن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل درک برای همه‌ اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و  آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی و ساده‌سازی آموزش قرائت از جمله اهداف این طرح اعلام شده است.

بهرامی تأکید کرد: هدف اصلی این طرح سر و سامان بخشیدن به امر قرائت قرآن براساس استانداردهای بین‌المللی اسلامی و هدایت و قرار دادن آن در مسیر صحیح و پذیرفته شده توسط علمای این علم در جهان از صدر اسلام تا کنون است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح تلاش می‌شود که امر مهم قرائت قرآن از یک فعالیت حاشیه‌ای که در گوشه مساجد و منازل تدریس می‌شود و گاهی هیچ پایه و اساس آکادمیک ندارد و دست‌اندرکاران آن مورد ارزشیابی علمی قرار نمی‌گیرند، خارج شده و به استانداردها نزدیک شود.

بهرامی گفت: در این مرحله از طرح، هیچ‌گونه محدودیت سنی و تحصیلاتی برای متقاضیان وجود ندارد و پیشنهاد می‌شود کسانی که سابقه مربیگری قرآن کریم داشته و حداقل به تلاوت قرآن کریم به شیوه ترتیل با رعایت اصول تجویدی مسلط هستند، در این دوره ثبت نام کنند‌.

انتهای پیام
captcha