ثبت‌نام «طرح بشری» در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
کد خبر: 4180388
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰

ثبت‌نام «طرح بشری» در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد

ثبت‌نام از مربیان در چهارمحال‌وبختیاری جهت اجرای «طرح بشری» با موضوع دوره تربیت مربی طرح آموزش نوین قرآن کریم که از سال گذشته آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

طرح بشری

سیدحسین نژادحسینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص آخرین وضعیت اجرای «طرح بشری» در چهارمحال‌وبختیاری با موضوع دوره تربیت مربی طرح آموزش نوین قرآن کریم، اظهار کرد: فراخوان این طرح که با حمایت و همت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در استان‌ها برگزار می‌شود، از سوی مؤسسات قرآنی مجری و سایر بسترها اعلام شده اما تعداد متقاضیان به حدنصاب اعلام شده برای برگزاری دوره‌های آموزشی نرسیده است.

وی با ذکر اینکه حدنصاب لازم متقاضیان جهت حمایت و اعزام استاد از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای برپایی طرح بشری در استان ۱۰۰ نفر است، ادامه داد: تاکنون ۸۱ ثبت‌نامی داشته‌ایم و تلاش برای اطلاع‌رسانی بیشتر و به حدنصاب رسیدن شرکت‌کنندگان ادامه دارد. قاعدتاً باید تلاش بیشتری برای به حد نصاب رسیدن شرکت‌کنندگان داشته باشیم تا برایمان استاد بفرستند زیرا شرط اجرایی شدن طرح، رسیدن متقاضیان به حدنصاب است. 

نژادحسینی افزود: همچنین در حال رایزنی و امکان‌سنجی برای برآورد شرایط برپایی طرح بشری با تعداد پایین‌تر از حدنصاب در استان هستیم که در صورت حمایت استانی بتوانیم طرح را هر چه زودتر برای همین تعداد از مربیان قرآن استان برگزار کنیم. 

وی با تصریح اینکه طرح بشری در طی یک دوره پنج روزه برگزار می‌شود، تأکید کرد: این طرح در قالب یک دوره ۲۱ ساعته تعریف شده است که شامل ۱۴ ساعت دوره آموزشی و هفت ساعت آزمون عملی است. 

نژادحسینی بیان کرد: عموم علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح قرآنی می‌توانند به سامانه جامع مدیریت امور قرآنی حمد به نشانی https://qia.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت: آموزش قرآن به سبک پیامبر(ص)، آکادمیک ساختن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل درک برای همه‌ اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و  آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی و ساده‌سازی آموزش قرائت از جمله اهداف این طرح اعلام شده است. 

انتهای پیام
captcha