انتشار شماره جدید نشریه کاشف + دانلود
کد خبر: 4104450
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

انتشار شماره جدید نشریه کاشف + دانلود

شماره ٢۶٨ نشریه کاشف از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران منتشر شد.

نشریه کاشفبه گزارش ایکنا، شماره ٢۶٨ نشریه کاشف که به ویژه‌نامه چهارم تدبر اختصاص دارد از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران منتشر شد.

در این شماره نشریه در قالب عناوینی چون تأمل در روش‌های تدبر، تدبر و تخصص، تدبر به وسعت جامعه، پیشخوان، دست‌نوشته استاد احمدرضا اخوت به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) به موضوعاتی همچون گزارش عملکرد کارگروه روش‌های تدبر سوره‌ای، گزارش برگزاری دوره‌های تدبر در مدرسه حمد (هنر و ادبیات)، مصاحبه با یک مجاهد در گشایش چندین عرصه تدبر و برگزاری نشست هم‌اندیشی جریان سوره نور در دانشگاه با فعالان دانشگاهی توسط مدرسه سفیران قرآن پرداخته شده است.

در این تهیه این شماره نشریه طهورا دانشور، مسئول کارگروه تدبر، زهره حسین‌میرزایی مسئول آموزش و محبوبه عباسی همکاری دارند.

در بخشی از این نشریه که به جلسه جریان سوره نور در دانشگاه با فعالان دانشگاهی اختصاص دارد، آمده است: مدرسه سفیران قرآن با همکاری کارگروه تدبر شهید شریف واقفی دانشگاه شریف اقدام به برگزاری جلسه ارائه سوره مبارکه نور با حضور هانی چیت‌چیان برای جمعی از فعالان فرهنگی و قرآنی برخی دانشگا‌ه‌های تهران و شهرستان‌ها کرد. این جلسه، اولین جلسه از طرح «جریان سوره نور در دانشگاه» با هدف نورانی شدن فضای دانشگا‌ه‌ها با تمرکز بر تبیین و ترویج موضوعات سوره مبارکه نور است.

در این جلسه 15 نفر از دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، شهید بهشتی، تربیت مدرس، خواجه نصیر، الزهرا به صورت حضوری و 24 نفر از دانشگاه‌های شهرستا‌ن‌ها به صورت مجازی شرکت کردند.

در نهایت در جلسه هم‌اندیشی با توجه به فضای سوره، فرایند اجرای طرح در گام‌هایی به شرح زیر برنامه‌ریزی شد:

دسته آیات سوره بر اساس بینه‌های مطرح شده در هر دسته، مطالعه شده سپس جهت استخراج راهبرد برای پیاده‌سازی هر بینه در سطوح مختلف مخاطب گمانه‌زنی‌هایی صورت گیرد، و در نهایت به ایده‌پردازی حول راه‌حل‌ها و چگونگی اجرا، در قالب‌های مختلف متناسب با سطح دانشگاه‌های هم‌اندیشی، برنامه‌ریزی شود.

دریافت شماره 268 نشریه کاشف

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha