ویژه‌نامه دهم تدبر نشریه کاشف منتشر شد + دانلود
کد خبر: 4114700
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

ویژه‌نامه دهم تدبر نشریه کاشف منتشر شد + دانلود

دویست و هفتاد و ششمین شماره نشریه کاشف و ویژه‌نامه دهم تدبر منتشر شد.

نشریه کاشفبه گزارش ایکنا، دویست و هفتاد و ششمین شماره نشریه کاشف و ویژه‌نامه دهم تدبر از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران منتشر شد.

این شماره به صاحب‌امتیازی، مدیرمسئولی و سردبیری احمدرضا اخوت و اعضای مدرسه دانشجویی قرآن و عترت به عنوان اعضای هیئت تحریریه تهیه شده است.

از عناوین این شماره می‌توان از تأمل در روش‌های تدبر، معرفی دوره تهلیل‌نویسی به همراه گزارش عملکرد کارگروه مربوطه، چیستی و چرایی تهلیل، معرفی و گزارش دوره پژوهشی تهلیل، ارزیابی تهلیل، محتوای کتب چهارگانه تهلیل و ... نام برد.

در مطلبی با عنوان «چیستی و چرایی تهلیل» می‌خوانیم: «وقتی فرد به دوره تهلیل می‌رسد، چندین ساعت در یک سوره خاص وقوف می‌کند. این وقوف در سوره‌ها منجر به تفاوت‌های اساسی در فرد می‌شود، البته تفاوت‌ها در مقایسه با دیگران نیست، بلکه در قیاس با قبل خود فرد مد نظر است. شبیه به حالت انسانی است که کربلا رفته باشد یا خبر، حج به جا آورده باشد یا خیر. البته اگر این وقوف تکلیف‌مدار باشد نه عاشقانه، بهره‌ها کمتر خواهد شد، لذا این مطلب به خود فرد بستگی دارد. باید فرد میل داشته باشد تحت تربیت یک سوره قرار گیرد. مثل این است که یک عالم، انسانی را به شاگردی بپذیرد و او را تأدیب کند.

قابل ذکر است در واقع هر سوره‌ای از قرآن، نماینده کل قرآن است و اگر فرد یک سوره را خوب کار کند می‌تواند کل قرآن را در آن سوره مشاهده کند».

دریافت نشریه کاشف

انتهای پیام
captcha