موکب‌های چهارمحال‌وبختیاری کجا مستقر هستند؟
کد خبر: 4084083
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹

موکب‌های چهارمحال‌وبختیاری کجا مستقر هستند؟

مسئول امور روحانیون در ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به استقرار موکب‌های استان در عراق، گفت: این قرارگاه‌ها در عمودهای شماره ۲۰، ۱۳۷۰، ۱۳۰۱، ۱۱۳۰، ۱۳۹۹ و ۳۳۰ مستقر هستند.

موکب اربعین حسینی

حجت‌الاسلام والمسلمین البرز رئیسی، مسئول امور روحانیون در ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه قرارگاه‌های مواکب چهارمحال‌وبختیاری در عراق مستقر شده‌اند، اظهار کرد: این قرارگاه‌ها در عمودهای شماره ۲۰، ۱۳۷۰، ۱۳۰۱، ۱۱۳۰، ۱۳۹۹ و ۳۳۰ مستقر هستند و یک موکب نیز در شلمچه مستقر شده است.

وی با ذکر اینکه در مجموع ۲۹ موکب از استان خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی را در ایام پیاده‌روی اربعین انجام می‌دهند، ادامه داد: این موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین از مرز دو کشور در شلمچه تا کربلای معلی مستقر هستند.

وی افزود: این مواکب مشغول خدمت‌رسانی به زوار حسینی در زمینه پذیرایی وعده‌های صبحانه‌، ناهار، شام و میان‌وعده‌ها هستند؛ همچنین خدمات بهداشتی و درمانی ۲۴ ساعته به آنان ارائه می‌شود. همچنین اقامه نماز جماعت، جلسات سخنرانی، مداحی، روضه‌خوانی و غیره برای زائران اربعین در این مواکب برپا می‌شود.

مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تأکید کرد: به زائران اربعین حسینی توصیه می‌شود که در طی مسیر نماز اول وقت را در مواکب به جا بیاورند و از برنامه‌های فرهنگی و دینی که برای آنان پیش‌بینی شده است، استفاده کنند.


بیشتر بخوانید:


رئیسی با تصریح اینکه شهرستان شهرکرد با ۱۵ موکب بیشترین مواکب از استان را راه‌اندازی کرده است، ادامه داد: همچنین هشت موکب از شهرستان بروجن، سه موکب از شهرستان بن و سه موکب از هر یک از شهرستان‌های لردگان، فارسان سامان آماده خدمات‌ هستند. سه قرارگاه با نام‌های محبین‌الائمه(ع)، قمر بنی‌هاشم(ع) و سیدالشهدا(ع) هر کدام با ۹ موکب در شش عمود یادشده به ارائه خدمت در مسیر همایش معنوی اربعین می‌پردازند.

وی بیان کرد: موکب‌‌های درمانی بهداشتی امام سجاد(ع)، موکب عاشورایان، ریحانه الحسین(ع)، موکب جهادی قاسم‌بن‌الحسن(ع)، موکب جهادی امام رضا(ع)، موکب جهادی محبان مهدی، ریحانه‌النبی، انصارالحسین(ع)، کریم اهل بیت(ع) و ابوالفضل‌العباس(ع) در قرارگاه سیدالشهدا(ع) در عمود ۲۰ جای دارند.

رئیسی ادامه داد: خادمان اربعین در قرارگاه قمربنی‌هاشم(ع) در عمودهای ۱۳۰۱، ۱۳۷۰ نیز با موکب‌های قمر بنی‌هاشم(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع)، حضرت زینب(ع)، ثارالله، امام حسن مجتبی(ع)، امامزادگان(ع)، انوارالحسین(ع)، فاتحین خیبر، رضوی مهدی و بهداشتی درمانی عقیله بنی‌هاشم(ع) به زوار حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول امور روحانیون در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در خصوص قرارگاه سوم، بیان کرد: قرارگاه محبین‌الائمه(ع) در عمودهای ۱۱۳۰، ۱۳۹۹ و ۳۳۰ شامل موکب‌های فاطمه‌الزهرا(ع)، برکات الحسین(ع)، حضرت زینب(ع)، محبین‌الائمه، احباب‌الرضا(ع)، منجی موعود، عبدالله‌بن‌حسن(ع) و بهداشت و درمان حضرت ابوالفضل(ع) در این قرارگاه پذیرای زائران اربعین هستند.

وی تأکید کرد: با توجه به قرار داشتن شهرستان‌های لردگان و بروجن در مسیر حرکت زوار به سمت شلمچه، هر یک از فرمانداری‌های این دو شهرستان یک موکب را در بروجن و لردگان برپا کرده‌اند که پذیرای زائران برای اسکان، استراحت و پذیرایی هستند.

رئیسی تصریح کرد: موکب عمان سامانی از شهرستان سامان نیز در مرز شلمچه مستقر شده و پذیرایی از زائران در وقت‌های صبحانه، نهار و میان‌وعده را انجام می‌دهد.

وی گفت: مردم استان می‌توانند کمک‌های نقدی برای اسکان و پذیرایی در موکب‌های اربعین را به صورت متمرکز به شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۵۳۵۲۲۰ واریز کنند.

انتهای پیام
captcha