برپایی محافل عزای حسینی در زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4075900
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

برپایی محافل عزای حسینی در زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری گفت: محافل عزای حسینی در زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

عزاداری امام حسین علیه السلام در زندانهای چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان، حال و هوای زندان‌های استان در ماه محرم دیگرگونه است. پیش از شروع ماه عزاداری امام حسین(ع)، زندانیان با غبارروبی مساجد و برافراشتن پرچم سیاه برای برگزاری مراسم سوگواری آماده شده و در طول ماه محرم از هر فرصتی برای عرض ارادت به آستان سیدالشهدا(ع) استفاده می‌کنند.

عبدالله‌زاده، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان ضمن تسلیت ماه محرم به عاشقان اباعبدالله(ع) گفت: مراسم سینه‌زنی، زنجیرزنی و نوحه‌سرایی در سوگ امام حسین(ع) در زندان‌های استان با شور و حرارت خاصی برگزار می‌شود.

عبدالله‌زاده افزود: حضور مداحان جهادی و هیئت‌های مذهبی در زندان‌های استان چشمگیر است و تعداد زیادی از روحانیون، مداحان و شعرای استان در کنار زندانیان استان به سوگ خامس آل عبا(ع) می‌نشینند.

عضو کانون مداحان استان افزود: در جهت سلامت مددجویان، تمامی دستورالعمل‌های ستاد کرونا با دقت رعایت می‌شود.

وی از هیئت‌های مذهبی و خیرین استان خواست تا همچون سنوات گذشته برنامه «هر هیئت یک آزادی» را اجرا کنند تا موجبات آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شود.

عبدالله‌زاده افزود: برای روزهای تاسوعا و عاشورا برنامه‌های مختلف فرهنگی همچون پرچمگردانی و توزیع غذای نذری و زیارت عاشورا با حضور مداحان استان تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha