وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال‌وبختیاری شکننده است
کد خبر: 4012173
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال‌وبختیاری شکننده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تأکید بر اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان شکننده است، گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش پیدا کرده است و باتوجه به برودت هوا امکان تجمعات در فضای بسته افزایش پیدا می‌کند.

جعفر مردانی معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار امروز، ۱۹ آبان‌ماه در جلسه قرارگاه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه از خیز پنجم کرونا گذر کرده‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه آمار ابتلا و میزان بستری‌های کرونایی در استان به ثبات رسیده است، اما در برخی از استان‌های کشور شاهد افزایش آمار مبتلایان و اضافه شدن شهرهای قرمز در کشور هستیم.

مردانی با تأکید بر اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان شکننده است، گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش پیدا کرده است و باتوجه به برودت هوا امکان تجمعات در فضای بسته افزایش پیدا می‌کند، بنابراین باید بحث رعایت پروتکل بهداشتی بیش‌تر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. باتوجه به ورود برخی استان‌ها به پیک ششم کرونا باید تجهیز امکانات بیمارستان‌ها مدنظر قرار بگیرد تا اگر به خیز ششم وارد شدیم، با مشکل مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید نسبت به تبعات عادی‌انگاری مردم در خصوص بیماری کرونا هشدار بدهند، عنوان کرد: در بحث دستورالعمل‌های مدیریت هوشمند کرونا برخی تغییرات اعمال شده است که این تغییرات به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، در مدیریت هوشمند جدید الزاماتی برای رعایت دستورالعمل‌ها در پنج حیطه فعالیت ادارات، تجاری و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و تردد و حمل و نقل در نظر گرفته شده که برای اجرای آن‌ها ضمانت‌هایی نیز وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، توضیح داد: برای بازگشایی نیازمند برخی مقدمات و الزامات بودیم، باید تا ابتدای آذرماه کاستی‌ها برطرف شود تا بتوانیم با خیال آسوده برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس اقدام کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید واکسیناسیون اصناف، رانندگان حمل و نقل، کارکنان ادارات، معلمان، دانشجویان، دانش‌آموزان و کارکنان کارخانجات با جدیت دنبال شود، خاطرنشان کرد: طبق آمار ارائه شده درصدی از معلمان تاکنون واکسینه نشده‌اند، باید این افراد با استفاده از سامانه ماسک شناسایی شوند.

مردانی ادامه داد: با استفاده از اپلیکشن ماسک در اسرع وقت افرادی که برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، شناسایی و برای ترغیب آن‌ها به تزریق واکسن اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: تصمیم جدیدی برای کاهش محدودیت‌ها اتخاذ نشده است و محدودیت‌ها به شیوه سابق ادامه پیدا خواهد کرد، نباید اجازه دهیم که شهرها از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل شوند.

انتهای پیام
captcha