چهارمحال‌وبختیاری در جایگاه دوم پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» قرار گرفت
کد خبر: 4208266
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷

چهارمحال‌وبختیاری در جایگاه دوم پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» قرار گرفت

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تا امروز نزدیک به ۸۰ هزار پیامک به سامانه مسابقه زندگی با آیه‌ها ارسال شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان ماه مبارک رمضان به بیش از ۱۰۰ هزار پیامک برسد که این موضوع بیانگر استقبال مطلوب مردم استان از این پویش است و خوشبختانه در این زمینه چهارمحال و بختیاری حائز رتبه دوم کشوری شده است.

زندگی با آیه‌ ها

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سجاد محمدی، مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امسال هم‌زمان با ماه مبارک رمضان به صورت کشوری طرح «زندگی با آیه‌ها» در تمامی استان‌های کشور آغاز شد.

وی افزود: از ماه‌های پیش از آغاز ماه مبارک رمضان برگزاری جلسات هماهنگی برای اجرای هرچه بهتر طرح زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و خوشبختانه شاهد هستیم که این طرح در استان با قوت درحال اجرا است.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در طرح زندگی با آیه‌ها ۳۰ آیه محوری بر مبنای گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) انتخاب شده‌اند که در ایام ماه مبارک رمضان هر روز یک آیه به‌صورت فراگیر در بین مردم منتشر می‌شود که این امر جاری‌شدن آیات نورانی در زندگی افراد را به همراه دارد.

محمدی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح زندگی با آیه‌ها این است که ۳۰ آیه منتخب طرح تلاوت، حفظ و درک شوند، اضافه کرد: تمامی سیاست‌گذاری‌هایی که انجام شده نیز در راستای تحقق این موضوع است که ۳۰ آیه طرح زندگی با آیه‌ها به گفتمان رایج مردم تبدیل شوند.

وی بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری مسابقه زندگی با آیه‌ها و پویشی با همین عنوان نیز درحال برگزاری است و دستگاه‌های اجرایی مختلفی نیز با این کار همکاری دارند. برای مثال سؤال مسابقه زندگی با آیه‌ها توسط آموزش و پرورش به‌صورت روزانه در شبکه اجتماعی شاد منتشر می‌شود.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تبلیغات محیطی طرح زندگی با آیه‌ها، تصریح کرد: با اقدامات مؤثر سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری شهرکرد و شهرداری‌های سراسر استان یک فضای تبلیغات محیطی گسترده و فراگیر در استان شکل گرفت.

محمدی ضمن قدردانی از صداوسیما مرکز چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: صداوسیمای استان با پخش تیزر‌ها و اطلاع‌رسانی درخصوص طرح زندگی با آیه‌ها نقش بسزایی در اجرای هرچه بهتر این طرح داشتند همچنین برنامه سحر نیز به طرح زندگی با آیه‌ها اختصاص پیدا کرد و در ساعات پیش از افطار نیز سؤال پویش زندگی با آیه‌ها قرائت و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باوجود اینکه در سطح ملی تفاهم‌نامه‌هایی با آن‌ها منعقد شده بود، اما همکاری مناسبی جهت اجرای طرح زندگی با آیه‌ها نداشتند، اما بسیاری از دستگاه‌ها با در اختیار قرار دادن بستر‌های فضای مجازی خود نقش مؤثری در اجرای این طرح داشتند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: تا امروز نزدیک به ۸۰ هزار پیامک به سامانه مسابقه زندگی با آیه‌ها ارسال شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان ماه مبارک رمضان به بیش از ۱۰۰ هزار پیامک برسد که این موضوع بیانگر استقبال مطلوب مردم استان از این پویش است و خوشبختانه در این زمینه چهارمحال و بختیاری حائز رتبه دوم کشوری شده است.

محمدی با اشاره به استقبال خوب مردم چهارمحال و بختیاری از طرح زندگی با آیه‌ها، ادامه داد: نقاط قوت ما برای فراگیر شدن طرح زندگی با آیه‌ها در استان و تبدیل آن به یک طرح گفتمانی این است که در مرحله اول تمرکز بر خانه‌های قرآن و مؤسسات قرآنی قرار گرفت چراکه این مراکز در ماه مبارک رمضان میزبان مردم بوده و جلسات جزءخوانی برگزار می‌کنند.

وی تأکید کرد: در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری تمامی تمرکز بر کانال‌های رسمی در فضای مجازی قرار نگرفت بلکه تلاش شد با فعال شدن رسانه‌های محلی و به کارگیری اکثر شبکه‌های اجتماعی در روستاها، شهرستان‌ها و... محتوا‌های تولیدی به‌صورت روزانه منتشر شوند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: درحال حاضر بیش از ۲۰۰ کانال در بستر‌های داخلی درحال انتشار محتوا‌های مربوط به طرح زندگی با آیه‌ها در استان هستند.

محمدی تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری تلاش شد از ظرفیت روحانیون، مبلغان و مبلغاتی که در ایام ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف اعزام می‌شوند نیز استفاده شود در همین راستا این افراد پیش از اعزام با شرکت در نشست‌هایی با طرح زندگی با آیه‌ها به‌صورت کامل آشنا و توجیه شدند.

وی یادآور شد: به مدد بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون، مبلغان و مبلغات در چهارمحال و بختیاری می‌توان گفت امروز در دورترین و صعب‌العبورترین نقاط استان نیز طرح زندگی با آیه‌ها درحال اجرا است و مردم این نواحی در پویش این طرح شرکت دارند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حقیقت می‌توان گفت استفاده از ظرفیت مراکز و خانه‌های قرآن، مبلغان و رسانه‌های محلی سه نقطه قوت استان در اجرای طرح زنگی با آیه‌ها است.

محمدی در پایان با اشاره به اهدای هدایای یک میلیون تومانی به هر یک از برندگان پویش زندگی با آیه‌ها، گفت: طرح زندگی با آیه‌ها تنها مختص ماه مبارک رمضان نبوده و پس از پایان این ماه نیز همچنان برنامه‌هایی برای ادامه یافتن طرح وجود دارد.

انتهای پیام
captcha