به‌روزرسانی دانش و رتبه‌بندی سالیانه استادان و مربیان قرآن آجا
کد خبر: 4197535
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

به‌روزرسانی دانش و رتبه‌بندی سالیانه استادان و مربیان قرآن آجا

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری کارگاه‌های تخصصی ویژه استادان و مربیان قرآن آجا به منظور به‌روزرسانی دانش قرآنی و ارتقای رتبه آنها خبر داد.

به‌روزرسانی دانش قرآنی و رتبه‌بندی سالیانه اساتید و مربیان قرآن آجادر ارتش جمهوری اسلامی ایران هر هفته در زمان مشخصی برای تمامی کارکنان پایور و وظیفه خود از بالاترین تا پایین‌ترین رده کلاس‌های قرآن برگزار می‌شود. اساتیدی که در این کلاس‌ها به تدریس قرآن مشغولند، پیش‌تر دوره‌های تربیت مربی را پشت سر گذاشته و برای تدریس در این دوره‌ها آماده شده‌اند.

 با این وجود هر سال برای به‌روز‌رسانی دانش قرآنی ایشان و ارتقای آن، کارگاه‌هایی برگزار می‌شود. در همین راستا، مرکز قرآن، عترت و نماز ستاد فرماندهی کل آجا اقدام به برگزاری کارگاهی با عنوان «اخلاق حرفه‌ای در تدریس قرآن» با تدریس عباس سلیمی؛ پیشکسوت قرآنی کرده است.

سرهنگ دوم عقیل ابراهیمی؛ رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز ستاد فرماندهی کل آجا در این باره به خبرنگار ایکنا گفت: در کنار جنبه‌های تخصصی و فنی آموزش قرآن، مسئله مشترکی که همه اساتید قرآنی باید به آن پایبند باشند، بحث اخلاق تدریس است که این کارگاه به این منظور برگزار شد و در آن اساتید تفسیر، مفاهیم و قرائت، روخوانی و روانخوانی قرآن شرکت داشتند.      

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای مدرسان شرکت‌کننده در این قبیل کارگاه‌ها، گواهی حضور صادر می‌شود و این امر تا چه اندازه در ارتقای رتبه‌بندی آنها تأثیر دارد، گفت: در امور آموزش و تدریس قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نظام جامعه مدرسین وجود دارد که استادان و مربیان قرآن در آن رتبه‌بندی می‌شوند و قاعدتاً اگر از رتبه بالاتری برخوردار باشند به امور حرفه‌ای‌تری در آموزش قرآن همچون تفسیر، مفاهیم قرآن و علوم قرآنی نیز اشتغال پیدا می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در سراسر کشور در سطح یگان‌های مختلف ارتش، شاهد برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در سطوح مختلف هستیم، تصریح کرد: آنچه که در کارگاه اخلاق حرفه‌ای در تدریس قرآن شاهد آن بودیم، حضور اساتید و مربیانی مرتبط با ستاد فرماندهی کل ارتش بود که پس از گذراندن این کارگاه‌ها و دریافت گواهی حضور به یگان خود مراجعه کرده و طبق روال هفتگی به تدریس قرآن مشغول می‌شوند.

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز ستاد فرماندهی کل آجا با اشاره به اینکه در ماه رمضان نیز تمامی کارکنان ارتش قبل از شروع کار روزانه، ابتدا در کلاس قرآن شرکت می‌کنند، گفت: کلاس‌های قرآن ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مقاطع مختلف روخوانی و روانخوانی مفاهیم و تفسیر برای عموم و مجامع تخصصی حفظ و قرائت ویژه نخبگان قرآنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این مرکز در امر آموزش قرآن و فراگیر شدن آن، تأکید کرد: علاوه بر تشکیل کلاس‌های قرآن در سطح یگان‌ها، در دانشگاه‌های زیرمجموعه، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی به صورت منظم، در سطح شهرک‌های مسکونی نیز کلاس‌های قرآن تخصصی ویژه خانواده‌ کارکنان آجا برگزار می‌شود که از جمله نتایج چنین اقدامی کسب مقام اول مسابقات قرآن خانواده‌ها در سطح نیروهای مسلح در سال جاری بوده است.

ابراهیمی در پایان گفت: یکی از برنامه‌های مصوب سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن ویژه دانشجویان دانشگاه‌های ارتش است که ستاد فرماندهی کل ارتش این دوره را هر ساله در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار می‌کند تا بتواند تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارتش را از نظر تأمین استاد قرآن بی‌نیاز کند.

انتهای پیام
captcha