350 طلبه جامعه الزهرا(س) جذب آموزش پرورش شدند
کد خبر: 4185334
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
افتخار یوسفی خبر داد:

350 طلبه جامعه الزهرا(س) جذب آموزش پرورش شدند

معاون آموزش جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه در کنار آموزش‌های رسمی یکسری دوره‌های مهارتی هم برای طلاب این مجموعه تعریف شده است، اضافه کرد: امسال بیش از 350 طلبه ما جذب آموزش و پرورش شدند، جذب در دانشگاه و فعالیت در عرصه‌های مختلف اجتماعی هم از دیگر اقداماتی است که طلاب بعد از فارغ‌التحصیل شدن می‌توانند نسبت به آن اقدام کنند.

ارسال/ ثبت نام داوطلبان سال تحصیلی جدید جامعه الزهرا(س) آغاز شدبه گزارش ایکنا، افتخار یوسفی؛ معاون آموزش جامعه الزهرا(س) 11 آذرماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های پذیرش سال تحصیلی جدید جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه جامعه الزهرا قریب به 40 سال است که از نقاط مختلف ایران و از 5 قاره جهان طلابی را پذیرش کرده، گفت: مزیت رقابتی جامعه الزهرا نسبت به سایر حوزه‌های علمیه، اجرای برنامه‌های منسجم در طول تحصیل و پس از تحصیل برای طلاب است و کار ویژه‌هایی که طلاب می‌توانند بعد از تحصیل در آن فعالیت داشته باشند.

وی افزود: امسال بیش از 350 طلبه ما جذب آموزش و پرورش شدند، جذب در دانشگاه و فعالیت در عرصه‌های مختلف اجتماعی هم از دیگر اقداماتی است که طلاب بعد از فارغ‌التحصیل شدن می‌توانند نسبت به آن اقدام کنند؛ اگر طلاب تمایل دارند به خوبی میان وظایف خانوادگی و اجتماعی خود جمع کنند و معرفت دینی خود را ارتقاء بدهند حوزه بستر مناسبی برای این مسئله است و جامعه الزهرا هم با سابقه 40 ساله در این عرصه موفق بوده است.

یوسفی با بیان اینکه پذیرش مقطع سطح دو در سال جاری همگام با سایر مقاطع انجام می‌شود، ادامه داد: افرادی را در سال جدید به صورت معاف از آزمون پذیرش خواهیم کرد؛ این افراد کسانی هستند که معدل 18 به بالا دارند مشروط بر اینکه دو سال فاصله میان اخذ دیپلم و درخواست ورود آنان به الزهرا نگذشته باشد. همچنین حافظان قرآن و کسانی که در المپیادهای ملی واجد رتبه هستند به صورت معاف از آزمون می‌توانند در سطح دو حضور داشته باشند. در این مقطع متقاضیان طلبگی از داخل و خارج می‌توانند شرکت داشته باشند.

پذیرش در 13 رشته سطح 3

وی افزود: طلاب فارغ‌التحصیل جامعه الزهرا و مرکز مدیریت خواهران سراسر کشور همچنین دانشجویانی که در 73 رشته همسو توانسته‌اند مقطع کارشناسی را با موفقیت بگذرانند می‌توانند وارد مقطع 3 شوند و در 13 رشته در سال جاری پذیرش خواهیم داشت.

معاون آموزش جامعه الزهرا با بیان اینکه در مقطع سطح چهار هم فارغ‌التحصیلان سطح سه مراکز مختلف حوزوی و جامعه الزهرا می‌توانند ثبت‌نام داشته باشند، اظهار کرد: در مقطع سطح چهار هم در 5 رشته پذیرش طلبه خواهیم داشت؛ نکته‌ای که به عنوان ویژگی مهم قابل طرح است تنوع برنامه‌های جامعه الزهرا است زیرا پذیرش حضوری برای طلابی است که در قم حضور دارند و برای سایر طلاب هم پذیرش غیرحضوری و برخط خواهیم داشت.

یوسفی با اشاره به رشته‌های خاص، تصریح کرد: در این روش غیرحضوری، دروس به صورت آفلاین در اختیار طلاب قرار می‌گیرد و در نهایت با خواندن آن در آزمون حضوری شرکت خواهند کرد. یکی از کارهای خوب جامعه الزهرا این است که طلاب غیرحضوری می‌توانند امتحانات خود را هم در همان شهر خود بدهند. 

وی با بیان اینکه در کنار آموزش‌های رسمی یکسری دوره‌های مهارتی هم برای آنان تعریف شده است که از تنوع خوبی برخوردار است، اضافه کرد: کارویژه‌هایی که طلاب می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی در آن تلاش داشته باشند مواردی مانند پژوهش، فرهنگی تبلیغی و ... است لذا در طول تحصیل مهارت‌هایی چون دوره تربیت مدرس و مترجم و پژوهشگر و مبلغ، پاسخگویی به سؤالات دینی و ... در این راستا برای آنان تعریف شده است.

آغاز ثبت‌نام سال تحصیلی جدید جامعه الزهرا(س)

همچنین اشرف‌السادات ارمکان، مدیرکل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا در سخنانی با بیان اینکه ثبت نام سال تحصیلی جدید از امروز یعنی 11 آذرماه آغاز شده است و تا 19 دی ماه ادامه خواهد یافت، گفت: زمان برگزاری آزمون هم 11 اسفندماه سال جاری است و آزمون به صوررت هماهنگ در مقاطع سطح دو، سه و چهار همراه با آزمون بازپذیری برگزار خواهد شد.

وی افزود: ثبت نام به صورت مجازی است و علاقه‌مندان با ورود به سایت جامعه الزهرا باید ثبت نام کنند و  میز خدمتی هم برای کاربران وجود دارد، پذیرش بین‌الملل ما هم از اول آذرماه برای کشورهای مختلف شروع شده است و مکان برگزاری آزمون‌ها هم در 31 مرکز استان در ساعت 10 روز 11 اسفند ماه است. 

ارمکان با بیان اینکه هم اکنون هزار نفر در عرصه بین‌المللی از جامعه الزهرا فارغ التحصیل شده‌اند، گفت: همچنین نزدیک به دو هزار نفر در حال تحصیل در این نهاد علمی هستند همچنین 13 هزار طلبه ایرانی مشغول به تحصیل هستند و 22 هزار نفر طلبه ایرانی هم فارغ‌التحصیل شده‌اند. آزمون افراد از کشورهای دیگر به صورت مصاحبه است و سطح علمی آنان به صورت مجازی سنجیده می‌شود ولی متقاضیان سطح سه و چهار باید در آزمون ورودی حضور یابند و با توجه به اینکه معمولا در ایران هستند می‌توانند در آزمون ورودی سطح و چهار شرکت کنند و البته مصاحبه هم دارند.

وی با بیان اینکه متقاضیان باید حداقل امتیاز را کسب کرده باشند تا وارد مصاحبه شوند، اظهار کرد: ممکن است برخی افراد نتوانند وارد دوره حضوری ما شوند ولی می‌توانند وارد دوره‌های مجازی و غیرحضوری شوند و سیاست ما این است که کسی را رد نکنیم؛ افرادی در سال قبل بودند که رتبه کافی را نداشتند ولی با کسب توانمندی در سال جدید می‌توانند وارد مقطع مورد نظر شوند.

ارمکان با بیان اینکه بیش از 4 هزار نفر متقاضی ثبت نام در سال گذشته بودند، تصریح کرد: در نهایت قریب به دو هزار نفر بعد از فیلترهای متعدد پذیرش شدند.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha