هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله موسوی اردبیلی برگزار می‌شود
کد خبر: 4183087
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
با پیام آیت‌الله العظمی سبحانی؛

هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله موسوی اردبیلی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت هفتمین سال ارتحال آیت‌الله موسوی اردبیلی با پیام آیت‌الله العظمی سبحانی در قم برگزار می‌شود.

ارسال// هفتمین سال ارتحال آیت‌الله موسوی اردبیلی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید رهایی، استاد سطح عالی حوزه و دبیر علمی همایش گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله موسوی اردبیلی، 29 آبان در نشست خبری مراسم سالگرد آیت‌الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه مراسم سال قبل با پیام آیت‌الله جوادی آملی برگزار شد، گفت: مراسم امسال روز دوم آذر با پیام آیت‌الله جعفر سبحانی در قم برگزار خواهد شد و علی‌اکبر صالحی، قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم ایران، به سخنرانی می‌پردازد.

وی با ذکر اینکه این مراسم با موضوع تربیت دینی برگزار خواهد شد، افزود: آیت‌الله موسوی اردبیلی در راستای تقریب حوزه و دانشگاه فعالیت‌ کردند و آرای ایشان در حوزه نجف و قم مورد توجه بود و در بُعد تربیت در تمام مقاطع یعنی از مهد کودک تا دکترا فعال بودند و مدارس و نهادهایی ایجاد کردند تا افراد دانشگاهی و حوزوی در رشته‌های مختلف علمی تربیت شوند.

دبیر علمی همایش با بیان اینکه کسانی چون امام موسی صدر، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح و شهید باهنر و برخی مراجع همراه ایشان بودند، گفت: آن مرحوم معلم اخلاقی بود که در میدان اجتماعی فعالیت می‌کرد و فردی منزوی نبود و در مدتی که در قوه قضائیه و شورای عالی انقلاب حضور داشت، اخلاق‌مدار بود و برای تحقق اهداف امام خمینی(ره) کوشید.

رهایی با اشاره به اینکه امسال هفتمین سال ارتحال ایشان است و برای هر سال موضوعی از جمله فقه و حقوق انتخاب شده است، اضافه کرد: در سال قبل بحث تربیت دینی در مدارس دنبال شد، زیرا ایشان 14 مدرسه را در مقاطع مختلف تأسیس کرد. این مراسم امسال با سخنرانی علی‌اکبر صالحی، قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم ایران، در دانشگاه مفید برگزار خواهد شد. البته همایش دیگری نیز از سوی دانشجویان به مناسبت هفتمین سال ارتحال آن مرحوم در هفته آینده برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش با بیان اینکه آیت‌الله موسوی اردبیلی 26 عنوان کتاب و بیش از 10 مقاله تألیف کردند، تصریح کرد: ویژه‌نامه‌ای برای این همایش چاپ شده است و در مراسم توزیع می‌شود. این ویژه‌نامه مجموعه مقالاتی است که اساتید و دانشجویان حوزه و دانشگاه نوشته‌اند که 7 مقاله تأیید شده و خلاصه آنها در جلسه منتشر می‌شود. همچنین فیلمی درباره آن مرحوم از سوی یکی از هنرمندان تولید شده که هنوز اکران نشده است و گوشه‌هایی از آن در مراسم پخش می‌شود.

همچنین میرسعید موسوی، رئیس دانشگاه مفید، گفت: این مراسم فقط در قم برگزار می‌شود و جنبه علمی دارد و به بحث تربیت دینی می‌پردازد، زیرا ایشان از قبل انقلاب به صورت عملی و با ایجاد مدارس دینی در مسیر تربیت کوشید. علاوه بر این، از جامعیت علمی در رشته‌های مختلف برخوردار بود، و در عرصه اجتماعی و آموزشی هم فعالیت می‌کرد و سپس در نقش عالم و محقق دینی موفقی ظاهر شد و در امور خیر فعال بود. 

انتهای پیام
captcha