انتقال مفاهیم قرآنی به مردم از وظایف طلاب است
کد خبر: 4180825
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
امام جمعه شهرستان پارس‌آباد:

انتقال مفاهیم قرآنی به مردم از وظایف طلاب است

حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی گفت: مبلغان حوزوی بایستی بیشتر از دیگران با آیات قرآن آشنا و مأنوس شده و مفاهیم و نکات آن را برای مردم تبیین و بازگو کنند.

باقری بنابی امام جمغه پارس آبادبه گزارش ایکنا، به نقل از حوزه علمیه، حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی،‌ امام جمعه شهرستان پارس‌آباد، ۱۷ آبان‌ماه، در نشست اخلاق مدرسه حوزه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد اظهار کرد: اخلاص، اولین ملاک و ارزش در مسیر کسب معارف الهی است که بایستی خواهران طلبه همیشه و در همه حال به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: بزرگان حوزه همچون شیخ مفید، شیخ طوسی و شیخ صدوق‌ها همگی با اخلاص و همت ویژه به درجات عالی علمی و معنوی رسیده‌اند و بهترین الگو برای طلاب هستند.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه اراده نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های طلاب در عرصه علم و زندگی دارد، تصریح کرد: کسب توفیق در مسیر طلبگی نصیب کسانی می‌شود که با برخورداری از روحیه نکته‌سنجی، سختی‌ها و مشکلات را با اراده و عزم راسخ خود حل کرده و جدیت راسخی در این وادی داشته باشند.

باقری بنابی اظهار کرد: تلاوت و شنیدن آیات قرآن دل‌های مومنان را نرم و ایمانشان را تقویت می‌کند و بر عکس، آیات این کتاب آسمانی سبب سختی و سنگدلی دل‌های کافران و منافقان شده و بر کفر و الحادشان می‌افزاید.

امام جمعه پارس‌آباد تأکید کرد: مبلغان حوزوی بایستی بیشتر از دیگران با آیات قرآن آشنا و مأنوس شده و مفاهیم و نکات آن را برای مردم تبیین و بازگو کنند.

انتهای پیام
captcha