اعلام زمان اجرای آزمون استانی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4170561
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

اعلام زمان اجرای آزمون استانی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

زمان برگزاری مرحله استانی آزمون رشته‌های بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد.

اعلام نتایج آزمون بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از تغییر زمان برگزاری آزمون مرحله استانی بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.

بر همین اساس مرحله استانی این بخش از مسابقات سراسری قرآن کریم روز 27 مهرماه برگزار خواهد شد. پیش از این روز 13 مهرماه زمان برگزاری مرحله استانی اعلام شده بود که بنا به درخواست راه‌یافتگان زمان این مرحله تغییر یافته است. علت این تغییر نیز اختصاص فرصت مطالعاتی بیشتر برای راه‌یافتگان به مرحله استانی اعلام شده است.

همچنین اسامی راه‌یافتگان به مرحله استانی آزمون بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن طی روزهای گذشته اعلام شد. بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، که برگزارکننده مسابقات رسمی قرآن جمهوری اسلامی ایران است، در مجموع از بین ۳۱ هزار و ۲۶۶ نفری که در این آزمون حضور یافته‌اند، 1530 نفر به مرحله استانی این بخش از مسابقات راه‌ یافته‌اند.

این آزمون که مرحله شهرستانی بخش معارفی بود، 30 مردادماه در رشته‌های «ترجمه سوره یاسین و الرحمن»، «تفسیر و معارف قرآن کریم شیعه»، «تفسیر و معارف قرآن اهل تسنن»، «معارف نهج‌البلاغه» و «معارف صحیفه سجادیه» به صورت حضوری و همزمان در بیش از 370 شهر و 400 حوزه در سراسر کشور برگزار شد. 

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه حد نصاب نفرات راه‌یافته به مرحله استانی در رشته‌های معارف قرآنی (تفسیر شیعی – سنی) 75 امتیاز از 120 و در رشته‌های صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه نیز 65 امتیاز از 120 تعیین شده است.  

بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار مرحله شهرستانی، استانی، مقدماتیِ کشوری و نهاییِ کشوری برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha