شهریار ستاره تابناک شعر و ادب معاصر ایران زمین است + فیلم
کد خبر: 4169707
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
وزیر ارشاد:

شهریار ستاره تابناک شعر و ادب معاصر ایران زمین است + فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جایگاه استاد شهریار را در پهنه وسیع شعر فارسی جایگاهی تابناک و ارزنده ارزیابی کرد و گفت: اگر حوزه شعر فارسی معاصر چند ستاره تابناک داشته باشد، قطعا یکی از آن‌ها مرحوم استاد شهریار است.

خانه استاد شهریار، وزیر ارشاد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 27 شهریورماه، همزمان با روز شعر و ادب فارسی در بازدید از خانه موزه استاد شهریار در شهر تبریز، جایگاه استاد شهریار را در پهنه وسیع شعر فارسی جایگاهی تابناک و ارزنده ارزیابی کرد و گفت: اگر حوزه شعر فارسی معاصر چند ستاره تابناک داشته باشد، قطعا یکی از آن‌ها مرحوم استاد شهریار است.

وی افزود: استاد شهریار تنها به خاطر شعر نیست که در بین مردم ایران محبوب شده است، بلکه به واسطه اخلاص، محبت و مودتی که به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) داشت، یکی از ستون‌های وحدت ملی در آذربایجان و کشورمان است و ما از چند جهت به این شخصیت بزرگ احترام می‌گذاریم.

اسماعیلی، خاطرنشان کرد: شعر استاد شهریار بیشتر از اینکه اکتسابی باشد، نوعی بخشش خداوند به او است و اینکه رحمت الهی بوده که به واسطه قلب پاک و زلال استاد، خداوند این حکمت‌ها را از دل و زبان او جاری کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای تربیت افرادی مثل استاد شهریار حتما تزکیه و تربیت بر کار آموزشی مقدم است. اول باید آن دل‌های پاک و زلال پیدا بشود تا بعد‌ها شهریار‌ها بشود از آن پدید بیاید.

انتهای پیام
captcha