اختتامیه بیست‌وسومین مسابقات خانواده‌های آجا برگزار شد + عکس
کد خبر: 4165554
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
به میزبانی نیروی دریایی

اختتامیه بیست‌وسومین مسابقات خانواده‌های آجا برگزار شد + عکس

آئین اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات خانواده‌ها و بانوان شاغل در آجا با حضور رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و برترین‌های این دوره برگزار شد.

حجت الاسلام محمدحسنیبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌ها و بانوان شاغل در آجا، امروز دوشنبه 6 شهریور در سالن آدینه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباس محمدحسنی؛ رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم طی سخنانی یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت را گرامی داشت و گفت: مسابقات قرآن تنها مسابقه‌ای است که این ویژگی را دارد که بازنده‌ای در آن نیست و همه از همان ابتدای رویداد برنده‌اند و این رتبه‌بندی که در ادامه شاهد آن خواهید بود صرفاً برای نظم‌بخشی به رویدادهای قرآنی از این دست است و چه‌بسا کسانی که ما توجه‌ای به آنها نداریم در پیشگاه خداوند مقرب‌تر باشند و باید بگویم همین‌قدر که در این فضای معنوی و قرآنی قرار گرفته‌اید، از مواهب الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

هزینه برای قرآن راهبردی‌ترین سرمایه‌گذاری است

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در طول سال در کشور از سوی مدیران، سازمان‌ها و تشکل‌های متعدد شاهد صرف هزینه‌های زیادی هستیم، اما همینجا باید بگویم که پُرآورده‌ترین هزینه‌ها در راه ترویج فرهنگی نورانی قرآن است و هزینه‌ای که صَرف امور قرآنی شود راهبردی‌ترین سرمایه‌گذاری است.

وی سیر کمی و کیفی برگزاری این مسابقات را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حضور پُرشور خانواده‌های نیروها، حاکی از این نکته است که ارتش یا به شکل مستقیم یا غیر مستقیم قرآنی است و ارتشیان و خانواده ایشان خود را در پناه قرآن می‌دانند.

راهی جز تمسک به قرآن برای مواجهه با مخاطرات نیست

اختتامیه بیست‌وسومین مسابقات خانواده‌های آجا برگزار شد + عکس

محمدحسنی تأکید کرد: معصومین(ع) به ما توصیه‌های فراوانی برای انس با قرآن داشته‌اند و باید گفت که این انس باید در نهایت به عمل به کلام وحی منتهی شود، چرا که قرآن کارکردهای پُربرکتی برای زندگی، امور و مناسبات جاری خانه و خانواده دارد و ما هیچ راهی جز تمسک به قرآن برای مواجهه با مخاطرات، لغزش‌ها و افت و خیزهای زندگی در این دنیا نداریم.

وی با اشاره به اینکه از قرآن کاملتر و اثربخش‌تر در توفیقات این دنیا وجود ندارد، افزود: قرآن بالاترین کتاب ایجاد تحول معنوی برای ساخت انسان تراز اسلامی است و اگر به قرآن، عامل باشیم به همه آن چیزی که در زندگی خواهان آن هستیم، دست پیدا خواهیم کرد.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نقش دیگر قرآن و عمل به آن را در مصون ماندن از فتنه‌ها برشمرد و گفت: با نگاه به تاریخ بشری به روشنی می‌توان دریافت که نه در گذشته، نه در حال و به جرئت می‌توان گفت نه در آینده هیچ نسلی از ابنای بشر نیست که مبتلابه فتنه‌ها نباشد. میزان، مقدار و کیفیت این ابتلا با یکدیگر متفاوت است و انسان ناگزیر به مواجهه با این فتنه‌هاست اما آن چیزی که موجب سربلندی و سرافرازی انسان و گذر به سلامت از این فتنه‌ها می‌شود، پناهنده شدن انسان به قرآن است.

انس با قرآن در آخرالزمان ضروری‌تر است

محمدحسنی تمسک و تدبر در قرآن را لازم و ضروری دانست و گفت: این نیاز به ویژه در دوره آخرالزمان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، چرا که ویژگی این دوران آن است که فتنه‌های آن نیز هر آن، پیچیده و پیچیده‌تر می‌شود و البته باید گفت که این میان هر جماعتی بیشتر با قرآن مرتبط باشد، از این فتنه‌ها مصونیت بیشتری دارد که بحمدلله خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی جلوه‌ای از جماعتی از مسلمین است که انس آنها با قرآن، ایشان را از فتنه‌ها مصون ساخته است.

وی قرآن را نسخه شفابخش همه بشریت در همه ادوار خواند و گفت: بیماری‌های اخلاقی و اجتماعی بیش از هر زمان دیگری در کمین خانواده‌های ایرانی است که متأثر و منبعث از فرهنگ نامتجانس غربی است؛ آمار طلاق، حرام‌خواری‌ها و مواردی که نوع به نوع گزارش می‌شود، همگی نشان از جدایی قشری از مردم از قرآن دارد حال آن که شما مشاهده می‌کنید هر اندازه که ارتباط با قرآن و آموزه‌های قرآنی تنگاتنگ‌ باشد، کمتر شاهد بروز این بلایا هستیم.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود با تشکر از فرماندهی نیروی دریایی ارتش که میزبانی این دوره مسابقات را عهده‌دار بودند گفت: امیدواریم که انس و الفت خانواده نیروهای مسلح به ویژه فرزندان این نیروی خدوم به انقلاب و اسلام بیش از پیش مشهود بوده و ما شاهد توفیقات روزافزون ایشان باشیم.

به گزارش ایکنا، پیش از سخنان حجت‌الاسلام محمدحسنی، سرهنگ مهدی میدانی؛ رئیس اداره قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران، گزارشی آماری از روند برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم خانواده‌ها و بانوان شاغل در آجا ارائه کرد و از سوی مجری این برنامه نیز اعلام شد که به ترتیب در بخش خانواده آجا، نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی و پدافند و ستاد آجا بیشترین رتبه‌های برتر را کسب کردند و در بخش بانوان نیز نیروی زمینی، نیروی هوایی، ستاد آجا و به طور مشترک پدافند و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی حائز بیشترین رتبه‌های برتر این دوره از مسابقات شدند.

اختتامیه بیست‌وسومین مسابقات خانواده‌های آجا برگزار شد + عکس

همچنین پیش از اعلام اسامی برگزیدگان و تجلیل از آنها با حضور رئیس ستاد عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران از عوامل برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم خانواده‌ها و خواهران شاغال آجا با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

در پایان نیز از برگزیدگان این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ یک جزء، 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، 25 جزء و حفظ کل، مفاهیم قرآن (سطح یک و دو) قدردانی شد. 

انتهای پیام
captcha